Mas Corts (Sant Fost de Campsentelles) – Turó de Galzeran – Mas Corts.

6,3 Km 1h 35' 334 m 478 m 207 m 207 m Fàcil A trams No 16-10-2011

Itinerari fàcil que sortint de la part alta de la urbanització Mas Corts del municipi de Sant Fost de Campsentelles, ens portarà a fer una passejada per la pista Carenera i pujar al Turó de Galzeran, on podrem gaudir de la panoràmica més àmplia de tot l'entorn.

Anirem en cotxe fins la urbanització Mas Corts, que es troba al quilòmetre 7,5 de la carretera de La Conreria (B-500). Pujant des de Mollet trobem el desviament de la urbanització a l'esquerra i hem de pujar força pel carrer Sant Llorenç, passar pel carrer Aneto i continuar fins el final del carrer Montblanc on aparcarem.

334 m 41.5027,2.2530Clica per veure'n la ubicació. Mas Corts (Sant Fost de Campsentelles)

Sortirem del final del carrer del Montblanc, a la urbanització Mas Corts. Seguirem la pista que surt a la dreta, de seguida deixarem un dipòsit d’aigua i un repetidor de telefonia a l’esquerra. Arribarem a una pista i girarem a la dreta, al cap d’una estona deixarem un edifici en runes a la dreta i més endavant un corriol a l’esquerra. Anem a parar a una pista gran, és la pista Carenera (GR-92), que agafem a l’esquerra. Deixarem una pista a l’esquerra, arribarem a una vinya, a l’esquerra a dalt tenim el turó de Galzeran. Nosaltres seguim recte, deixant un camí a la dreta. Trovarem un corriol a l’esquerra que seguirem fins arribar a una pista gran. Farem a l’esquerra, deixarem una pista descendent a la dreta i després girarem a l’esquerra per pujar al Turó de Galzeran.

485 m 41.5046,2.2663Clica per veure'n la ubicació. Turó de Galzeran
    El Turó de Galzeran o Turó d'en Mates és una muntanya de 485 metres situada entre el Maresme i el Vallès Oriental, a la Serra de Marina. Ben visible dons al cim hi ha ubicada una torre de guaita. És el punt d'unió dels municipis d'Alella, Tiana, Sant Fost de Campsentelles i Santa Maria de Martorelles. Hi ha un monòlit geodèsic que fou utilitzat l'any 1794 per a mesurar el meridià de Dunkerque a Barcelona, que serví per a determinar la longitud del metro. Es feu servir per a la triangulació del vèrtex format pel Matagalls, el Puig Rodò i el Turó de Galzeran; una placa recorda el fet. Des del cim les vistes són insuperables; veiem Tiana i Alella als peus i al fons ran de mar Premià, el Masnou, Badalona i Barcelona, per ponent tot el Vallès amb la serralada Prelitoral i més enllà es divisa el Montseny i el Pirineu.

Un cop hem gaudit de les vistes desfem l’últim tram i tornem a agafar la pista d’abans, seguirem en baixada. En una curva trovarem un corriol descendent a la dreta que agafarem, deixarem un corriol a la dreta i anirem a petar a una pista que agafarem a la dreta. Estem en una pista per on ja hem passat en sentit contrari, només ens queda desfer el camí d’anada.

334 m 41.5027,2.2530Clica per veure'n la ubicació. Mas Corts

Arribem al carrer del Montblanc, inici i fi d’aquest itinerari.