Caminada I-013 (Vallès Occidental)

Entrada al camí de Vilatort (Montcada i Reixac) – Font del Avellaners – Font dels Caçadors - Església de Sant Pere de Reixac – Entrada al camí de Can Vilatort.

5,5 Km 1h 30' 44 m 212 m 203 m 203 m Fàcil Si Si 18-12-11

Avui farem un tomb pels voltants de l’església romànica de Sant Pere de Reixac i aprofitarem per visitar la curiosa font dels Avellaners i la dels Caçadors, les dues acostumen a rajar tot l’any.

Deixarem el cotxe aproximadament al Km 9,5 de la carretera BV-5001 . A l’entrada del camí hi ha una cadena impedint el pas als vehicles no autoritzats.

44 m 41.5004,2.2020Clica per veure'n la ubicació. Entrada al camí de Can Vilatort

Passem la tanca i seguim el camí de Can Vilatort, a la nostra dreta ens queda el torrent de Reixac. No deixem aquest camí fins trovar l’indicador de la font del Avellaners a la nostra dreta. Agafem el corriol i a uns metres en baixada està la font.

158 m 41.4935,2.2140Clica per veure'n la ubicació. Font dels Avellaners
    La localitzem a pocs metres sota el camí de Can Vilatort, al costat mateix del torrent de Reixac. La font consisteix en un mur de pedres adossat al marge de la muntanya d’on surt un tub metàl.lic per on raja l’aigua, que cau en una pica arran de terra, desiguant directament al torrent. La curiositat d’aquesta font és l’arranjament del seu entorn, ple de gravats, figures i bancals. Malgrat que la regeneració està feta seguint un estil molt particular, en cap moment desentona amb l'entorn, degut a que s’han utilitzat materials de l’entorn. Aquestes modificacions les va dur a terme un mallorquí que es va instal.lar a Montcada on hi va dedicar bona part del seu temps lliure.

Retrocedim el corriol fins arribar de nou al camí de Vilatort que seguirem en la mateixa direcció que abans. Deixarem una antiga pedrera a l’esquerra, el camí fa un gir de 90º i, deseguida, a l’esquerra i a peu de camí hi ha la font dels Caçadors.

212 m 41.4923,2.2181Clica per veure'n la ubicació. Font dels Caçadors
    Es troba a la capçalera del torrent de Reixac, a peu del camí de Can Vilatort, prop de l’antiga pedrera. L’aigua, que brolla per un tub encastat a la paret de la font, cau en una petita pica de forma triangular. Acostuma a rajar, nomès en estius molt rigurosos resta eixuta. Fou restaurada per un grup de jubilats de la zona.

Continuem uns 1,5 Km pel camí principal fins anar a petar a una pista que farem a la dreta. Ara només queda seguir els indicadors que ens porten a l’ermita de Sant Pere de Reixac.

156 m 41.4958,2.2063Clica per veure'n la ubicació. Església de Sant Pere de Reixac
    Situada dalt d'un turó, al vessant occidental de la Serralada de Marina. Està documentada des de l'any 992. Va ser refeta a mitjan segle XI i consagrada el 1048. Cap a l'any 1676 es va transformar adquirint el seu aspecte actual. Consta de dues naus paral·leles capçades amb sengles absis, cobertes amb voltes de canó d'època moderna. Es creu que la nau de migdia podria ser del segle X i l'altra correspondria a la reforma del segle XI. Al costat de la porta, adovellada i situada al mateix lloc que l'original, s'alça el campanar, de base quadrada i coronament octogonal, del segle XVII.

Desfem l’últim camí en direcció a la font dels Caçadors; a uns sis-cents metres trobarem un corriol a l’esquerra que ens portarà en suau descens a la font dels Avellaners.

158 m 41.4935,2.2140Clica per veure'n la ubicació. Font dels Avellaners

Seguim el caminet que surt de la font en direcció contrària a la que hem vingut i sortirem al camí de Can Vilatort, que farem a l’esquerra i ja no el deixarem fins el final.

Inici i final d’aquest itinerari.