Sant Fost Residencial – Font de la Dinamita – Sant Fost Residencial.

4,3 Km 1h 15' 220 m 350 m 190 m 190 m Fàcil No Si 12-02-12

Avui farem una passejada per les inmediacions del bosc de la Nau on hi trobarem la font de la Dinamita, localitzada en un dels racons més bonics de Sant Fost.

La font de la Dinamita està condicionada a les pluges.

Per apropar-nos al punt d'inici i final de la passejada anirem en cotxe fins la urbanització Sant Fost Residencial. Deixarem el cotxe al carrer Turó de l’Home, on hi ha una cadena impedint el pas als vehicles no autoritzats.

241 m 41.5101,2.2459Clica per veure'n la ubicació. Sant Fost Residencial

Comencem el recorregut al final del carrer turó de l’Home, passem la tanca i caminem uns metres en pujada fins trobar un corriol a la dreta que agafem. El seguirem en sentit descendent, atravessant un bosc fins arribar a un camí més ample que farem a l’esquerra, deixarem un petit corriol a la dreta (per on tornarem més tard) i seguirem fins trobar un camí a la dreta. Seguint aquest camí ens portarà directament a la font.

242 m 41.5062,2.2519Clica per veure'n la ubicació. Font de la Dinamita
    Es troba situada dins el bosc de la Nau, just a sota del camí, a uns 10 minuts a peu de la urbanització Mas Corts. De ben segur una de les millors fonts de tota la Serralada de Marina, tenint en compte el seu entorn, l'aigua que en raja, l'estructura de la font i la seva conservació. La cobreix un sostre de volta catalana feta d’obra vista i totxo. Està envoltada d'alzines, bardisses, heures i plataners. A uns 150 metres de la font encara es poden veure les runes de l'antiga fàbrica de dinamita, que dóna nom a la font. L'empresa va desaparèixer arran d'una explosió, desprès d'haver patit diversos incendis.

La tornada la farem resseguint el torrent que passa per la font fins empalmar amb el camí per on hem vingut abans. Aquest el farem a la dreta, obviarem el camí a la dreta que ens tornaría a la font i seguirem fins anar a petar a una pista ampla on girarem a l’esquerra. Uns 150 metres més amunt arribarem a una explanada, nosaltres girarem a l’esquerra i ja no deixarem la pista fins arribar al punt inicial.

241 m 41.5101,2.2459Clica per veure'n la ubicació. Sant Fost Residencial

Inici i final de la sortida d'avui.