42.5006,1.9977lica per veure'n la ubicació. Carrer de la Tourane (Targasona)

Sortim des de Targasona, del carrer de la Tourane, enfilant-nos per un camí cimentat de pronunciada pujada i direcció nord-oest. 200 metres més amunt anem a parar al carrer de les Bouygues, just quan aquest descriu una pronunciada corba, el seguim amunt. Uns 125 metres més endavant som en una cruïlla de carrers; nosaltres fem a la dreta durant 225 metres més, fins que arribem a un encreuament. A mà dreta surt una pista forestal pavimentada assenyalada amb dos cartells de fusta, un d'ells ens afecta, doncs indica el Pic dels Moros, el nostre objectiu d'avui.

Agafem la pista asfaltada que marxa en sentit nord-est, acompanyats per unes marques de color vermell i taronja. De seguida travessem una tanca que barra el pas als vehicles no autoritzats. Guanyem alçada ràpidament. Al cap de 350 metres descrivim un pronunciat revolt a l'esquerra al mateix temps que passem a tocar d'unes tanques de fusta pel bestiar. La panoràmica als nostres peus és esplèndida, podem veure sota nostre els pobles d'Égat i Targasona.

Uns 250 metres més endavant rebutgem un camí que surt per l'esquerra, nosaltres continuem per la pista cimentada que ara gira envers la dreta i s'adreça al nord-est. Massa asfalt pel meu gust, però s'ha de reconèixer que les vistes son excepcionals. 800 metres després travessem el rec de Ribals per un pont.

Just a l'altra banda trobem un pal informatiu amb dos cartells.

Defugim el camí suggerit a la dreta que s'endinsa en el bosc i continuem per la pista, mantenint la direcció que dúiem, nord/nord-est. Mig quilòmetre més endavant la pista s'adreça a l'esquerra alhora que creuem el rec de Ribals altra cop. A la dreta ens queda una mena de resclosa. Per cert, no vam fer cas al rètol que assenyalava la font de l'Arrel (també hi ha el dolmen homònim) i me la vaig perdre, me l'apunto per l'any vinent.

Sembla que la forta pujada s'ha suavitzat, ara la pista marxa en direcció oest, fent alguna llaçada. A l'esquerra se'ns obren àmplies vistes.

Un quilòmetre més enllà de la resclosa trobem un pal informatiu que ens assenyala el Pic dels Moros a la dreta.

Així doncs, finalment abandonem l'asfalt i trenquem a la dreta per un senderó que s'enfila per damunt de les pedres. El camí està ben fresat i és fàcil seguir-lo, circula per un preciós bosc, ja amb el rocós Pic dels Moros a la vista. 650 metres després som en una gran clariana on el camí queda desdibuixat. Des d'aquí estant veiem uns quants parapents, i és que al capdamunt de la pista cimentada hi ha un aparcament des d'on es tiren amb parapent.

Decidim fer drecera per assolir el cim, el qual ens resta a només 250 metres. Ho fem en direcció nord-est, primer per dins el bosc i després per damunt de les pedres.

42.5133,1.9906lica per veure'n la ubicació. Pic dels Moros
El Pic dels Moros (o Pic des Mouroux) és un dels dos mil que es troba a la zona muntanyosa limitada a nord pel massís del Carlit i Puig Peric, a l'est pel riu Tet, a sud per la carretera que va de Puigcerdà a Montlluís i a l'oest per la carretera de Puigcerdà a Porté i a la collada de Pimorent, més a l'est del pic es troba l'estació d'esquí de Font-romeu.
Avançada al sud, aquesta modesta muntanya no deixa de ser un mirador excel·lent de la Cerdanya. Situada a l'extrem meridional de la Calma. Esplèndides vistes dels pics de Fontfreda, Carlit i Puig Peric a nord, de la serra de Mares a nord-est, de la cadena que va de el Bastiments a l'Puigmal a sud-est, i de l'Puigllançada, Tossa d'Alp, Moixeró i Cadí a sud-oest.
Prop del cim hi ha restes d'edificacions. El cim està formada per un amuntegament de roques en què hi ha dos panells solars i una antena meteorològica.
A sud del cim, a la fi de la pista asfaltada, hi ha una zona de vol per parapents.

La tornada serà desfent el camí d'anada però amb alguna drecera.

42.5006,1.9977lica per veure'n la ubicació. Carrer de la Tourane (Targasona)

Inici i final d'aquest recorregut.