Nas - Font de Dalt de Nas - Font del Mig de Nas - Font de Baix de Nas - El Collet - Font Tosca - Font de l'Orri o del Cortal de l'Oriol - Refugi del Cortal de l'Oriol - Nas

DistànciaDuradaAlçada mínimaAlçada màximaDesnivell pujantDesnivell baixantDificultatSenyalitzatPunts d'aiguaData de l'excursió
12.0 Km3h 20'1,194 m1,548 m425 m425 mFàcilA tramsSi8-08-2015

WikilocWikilocGoogleMapsGoogleMapsClica una de les icones de l'esquerra per descarregar-te el TRACK de la caminada.

Introducció:

Avui us presento una passejada que transcorre per la vessant est de la bonica vall de Ridolaina, al nord de la serra del Cadí. Anirem remuntant l'anomenada ruta o camí dels Segadors des del petit poble de Nas fins el Cortal de l'Oriol on hi trobarem un refugi, resseguint tothora el PR-C-124. La tornada la farem sempre davallant per la pista principal. Tindrem l'oportunitat de conèixer les tres fonts que queden dintre el nucli urbà de Nas i d'altres dues que trobarem al pas, totes rajaven en aquesta ocasió.

Començarem la caminada a l'entrada del petit nucli de Nas. Per accedir-hi ens aproparem a Bellver de Cerdanya per la carretera N-260. Un cop a Bellver creuarem la població en direcció ponent i cercarem la carretera que porta a Pi. De seguida deixarem la font dels Cucs a mà esquerra i continuarem per la mateixa carretera els dos quilòmetres que ens separen del poble de Pi. A l'entrada del nucli urbà ens desviarem a la dreta en direcció a Santa Eugènia de Nerellà. Una mica més de 2 quilòmetres més endavant, quan som a prop de Santa Eugènia, trencarem a l'esquerra per una estreta i revirada carretera que ens durà a Nas, uns 2 quilòmetres més amunt.
Us aconsello estacionar el vehicle abans d'entrar al casc urbà de Nas, doncs els seus estrets carrers no us ho permetran. Tampoc a la sortida, ja que el petit espai que hi ha està reservat als clients d'una casa rural.

Ens trobem a la muntanya. S'ha de ser prudent i estar preparat per un canvi de temps sobtat.