Pla de l'Espinal (Santa Fe - Fogars de Montclús) - El Convent - Faig Gros del Maçaners - Font del Conill - Font de Coll de Te - Coll de Te - Font del Prat o del Ginebró o d'en Feliu - Font de Marianegra - Font d?en Pistola - Pla de l'Espinal.

DistànciaDuradaAlçada mínimaAlçada màximaDesnivell pujantDesnivell baixantDificultatSenyalitzatPunts d'aiguaData de l'excursió
10.0 Km3h968 m1,231 m392 m392 mModeradaNoSi12-02-2016

WikilocWikilocGoogleMapsGoogleMapsClica una de les icones de l'esquerra per descarregar-te el TRACK de la caminada.

Introducció:

La vall de Santa Fe és possiblement la més àmplia del Montseny, potser la més humida gràcies a una exuberant vegetació, sens dubte una de les més atractives i freqüentades. Aquest itinerari només surt d'aquesta vall, de seguida s'allunya en direcció a Arbúcies per la pista forestal de Coll de Te.
Començarem al pla de l'Espinal, a peu de la carretera que porta de Santa Fe a Sant Marçal. El primer tram del recorregut transita per l'ampla pista forestal del Vilar que baixa a Arbúcies (passarem per la font de Coll de Te, pel coll homònim i per la font del Prat) i continua per un camí carreter, ambdós fàcils de fer, fins arribar a l'indret de Marianegra, lloc extraordinari presidit per la cabalosa font de quatre raigs. A partir d'aquí ens atansarem a conèixer la font d'en Pistola, situada una mica més d'un quilòmetre més enllà; ho farem per un sender ben evident i sense cap complicació. La tornada serà per antics i desdibuixats camins de desboscar que ens duran a enllaçar, a l'alçada de la font del Conill, amb la pista forestal inicial.
En aquesta ocasió rajaven totes les fonts visitades, excepte la font del Conill que resta eixuta.

L'itinerari s'inicia al pla de l'Espinal, situat al punt quilomètric 22,6 de la carretera BV-5114 que porta de Sant Celoni a Viladrau, just en el punt on arrenca la pista forestal del Vilar que baixa a Arbúcies passant per coll de Te.