Plaça Nova (Torrelles de Foix) - Església de Sant Genís - Font de Sant Pere - Capella del Roser - Font dels Abeuradors - Rec de Baix - Font Fresca - Font de l'Omeda - Font d'en Còvens o d'Encovens - Riera de Pontons - Font de les Dous - Salt de les Dous - Recinte emmurellat del casal dels Peguera - Font del Ròpia - Plaça Nova.

DistànciaDuradaAlçada mínimaAlçada màximaDesnivell pujantDesnivell baixantDificultatSenyalitzatPunts d'aiguaData de l'excursió
4.0 Km1h 30'358 m416 m62 m62 mFàcilA tramsSi6-11-2016

WikilocWikilocGoogleMapsGoogleMapsClica una de les icones de l'esquerra per descarregar-te el TRACK de la caminada.

Introducció:

Agradable passejada fins a la font de les Dous sortint des del poble de Torrelles de Foix tot resseguint el rec de Baix i la riera de Pontons. És un recorregut planer i ombrívol que discorre paral·lel al rec de Baix i a la riera de Pontons. Bona part del camí està acompanyat de plataners i vegetació de ribera i té una bona panoràmica sobre les hortes i la riera. Les fonts i demés indrets assenyalats es reparteixen al llarg del camí. Per tal de fer la ruta circular, la tornada la fem per un sender alternatiu, el qual s'agafa al capdamunt de les escales de la zona de pícnic de la font de les Dous, i ens porta altra vegada al poble entre camps d'oliveres i vinyes.

Les Dous, juntament amb el santuari de Foix, és l'indret més emblemàtic de Torrelles de Foix; el seu conjunt conforma un espai natural de gran bellesa. Està situat ran del marge dret de la riera de Pontons, a quilòmetre i mig aigües amunt del poble.

El punt de sortida del recorregut és al bell mig de Torrelles de Foix, concretament a la plaça Nova, situada al costat mateix de l'església parroquial dedicada a Sant Genís. Per arribar-hi des de Vilafranca del Penedès, es pren la carretera BP-2121 fins a Sant Martí Sarroca i des d'aquesta localitat es continua per la BV-2122, fins que siguem al costa de l'esmentada plaça.