Àrea de lleure de la Font Freda (Gelida) - Font Freda - Font dels Caçadors (No trobada) - Mirador de Can Voltà - Can Migrat - Can Voltà - Font de Can Voltà o del Roure - Can Ginebreda - Capella de la Mare de Déu de la Salut - Font de Can Ginebreda - Font del Noguer - Can Rossell - Can Farigola - Àrea de lleure de la Font Freda.

DistànciaDuradaAlçada mínimaAlçada màximaDesnivell pujantDesnivell baixantDificultatSenyalitzatPunts d'aiguaData de l'excursió
6.0 Km1h 45'258 m389 m210 m210 mFàcilSiSi27-11-2016

WikilocWikilocGoogleMapsGoogleMapsClica una de les icones de l'esquerra per descarregar-te el TRACK de la caminada.

Introducció:

Avui us proposo una agradable passejada per terres de l'Alt Penedès, concretament a Gelida. El curt recorregut ens permetrà descobrir una petita vall agrícola, amb la vinya com a principal protagonista, guanyada al bosc amb molt d'esforç pels habitants dels grans masos que hi trobarem. Coneixerem quatre fonts, una capella, cinc antics forns de calç, diferents masos i també podrem gaudir d'excel·lents vistes de la plana i de Montserrat des del Mirador de Can Voltà.
Aquesta ruta l'he extret d'un dels itineraris de la web www.enoturismepenedes.cat i la informació referent a les fonts ha estat gràcies a la web www.gelida.com

En aquesta ocasió rajaven totes les fonts visitades excepte la de Can Voltà o del Roure (la dels Caçadors no la vam saber localitzar).

Prendrem com a punt de partida la petita àrea de lleure de la Font Freda de Gelida, situada a quilòmetre i mig al sud del nucli urbà.
Sortim de Gelida pel sud de la població en direcció Sant Sadurní d'Anoia per la carretera C-243b. De seguida, quan haurem deixat enrere el passeig Cantillepa, trobarem una desviació a l'esquerra on està indicada la Font Freda. L'hem de prendre i al cap d'escassos trenta metres trenquem a la dreta per una pista forestal que marxa inicialment en sentit sud. Cal seguir aquesta pista forestal durant 1,1 km, fins que arribem a un encreuament de camins amb un espai per aparcar uns 4 o 5 cotxes a l'esquerra. Un pal indicador ens confirma que som a l'espai de la Font Freda - Obaga de Can Migrat.

Abans de començar la ruta o en acabar-la podem fer la visita al Castell de Gelida. L'entrada és lliure però també s'hi fan visites guiades. Dins del recinte emmurallat podrem visitar l'església de Sant Pere del Castell, pujar a dalt del campanar i gaudir de les boniques vistes de Gelida, la plana i Montserrat al fons. També hi ha la possibilitat d'escoltar un audiovisual de la història del castell, visitar l'exposició permanent i contemplar les restes del castell amb les seves torres i panys de muralla.