Àrea recreativa de Falgars (La Pobla de Lillet) - Santuari de Falgars - Font de Falgars - Mirador Joan Casanova - Font de la Collada de Falgars - Pla de Sant Cristòfol - Clot de la Fou - Camp de l'Ermità - Collet Llobató - Creu del Catllaràs - Font Assedegosa - Font del Prat Gespador - Clot Bullidor - Bocamina del Moreno - Torrent de Vallfogona - Masia de Vallfogona - Àrea recreativa de Falgars.

DistànciaDuradaAlçada mínimaAlçada màximaDesnivell pujantDesnivell baixantDificultatSenyalitzatPunts d'aiguaData de l'excursió
10.0 Km3h 30'1,253 m1,694 m571 m571 mModeradaSiSi12-02-2017

WikilocWikilocGoogleMapsGoogleMapsClica una de les icones de l'esquerra per descarregar-te el TRACK de la caminada.

Introducció:

El Catllaràs és un massís prepirinenc, avui espai natural protegit, situat a l'alt Berguedà. De bosc atapeït i altituds moderades, la ruta que us presento pel seu vessant nord esdevindrà un bon exercici de bellesa.
Sortim del santuari de Falgars descendint per la pista cimentada fins a la collada de Falgars.
Prenem una pista de terra que es va enfilant de forma còmode cap al camp de l'Ermità. A partir d'aquí, seguim per bosc més tancat pel costat del torrent de l'Ermità, en pujada molt més costeruda fins al collet del Llobató. Acabarem la pujada a la Creu del Catllaràs, punt més alt de la ruta.
Per pista ampla iniciem un lleuger descens que ens portarà al bonic paratge de la Roca del Catllaràs.
Continuem per sender indefinit sobre neu sense perdre massa alçada. A continuació el sender es transforma en un camí entretingut durant una bona estona, passant per la simpàtica font Assedegosa fins que arribem al prat Gespador, on ens espera la seva font homònima. Continuem la ruta endinsant-nos altre cop al bosc per un bonic sender fins al torrent de Vallfogona i posteriorment a la masia de Vallfogona. El darrer tram de la ruta ens retornarà a través del bosc a la collada de Falgars i al mateix santuari.

Prendrem com a punt de partida l'àrea recreativa de Falgars, emplaçada a la serra de Catllaràs, al sud-oest de la Pobla de Lillet. Per accedir-hi cal situar-nos al punt quilomètric 8 de la carretera B-402 que porta de Guardiola de Berguedà a La Pobla de Lillet (això són quilòmetre i mig abans d'arribar al nucli urbà de la Pobla).En aquest punt, si venim de Guardiola, trobarem un trencall a la dreta indicant el santuari i l'àrea recreativa. A partir d'aquí remuntarem durant uns 7 quilòmetres per pista forestal cimentada fins que trobarem la zona d'esbarjo i el santuari.

Es tracta d'una agradable i fàcil excursió, perfectament senyalitzada. Malgrat tot, l'he qualificat de moderada per la dificultat que ens va suposar fer-la amb neu, doncs no hi estem avesats.