Cruïlla Camí de Sant Elies/Camí del Cortès (Sant Pere de Vilamajor) - Font de Borrell - Ermita de Sant Elies de Vilamajor - Turó de Sant Elies - Collet de Sant Elies - Font de les Planes - Les Planes - Turó de la Cova - Font d\\\'en Sotracs - Font de Borrell.

DistànciaDuradaAlçada mínimaAlçada màximaDesnivell pujantDesnivell baixantDificultatSenyalitzatPunts d'aiguaData de l'excursió
9.0 Km2h 45\\741 m1,091 m458 m458 mFàcilA tramsSi2-04-2017

WikilocWikilocGoogleMapsGoogleMapsClica una de les icones de l'esquerra per descarregar-te el TRACK de la caminada, on també hi trobaràs més detalls.

Introducció:

L'excursió que us presento transcorre per l'extrem nord del terme municipal de Sant Pere de Vilamajor, tothora dins el Parc Natural del Montseny. El trajecte d'anada el farem resseguint el sender PR-C-139, que enllaça el poble de Sant Pere de Vilamajor amb el pla de la Calma, nosaltres farem el tram que va de la font de Borrell fins el turó de la Cova, passant per l'ermita de Sant Elies. A la tornada ens desviarem per conèixer la font d'en Sotracs i retornarem còmodament al punt d'inici tot seguint el camí de les Planes.

Prendrem com a punt de partida la pista forestal que puja a l'ermita de Sant Elies, concretament ens situarem a la cruïlla on s'entronquen els camins de Sant Elies amb el del Cortès, just havent deixat la font de Borrell enrere, la qual queda a mà esquerra i per sota de la pista.
Per accedir-hi en cotxe cal que ens apropem al poble de Sant Pere de Vilamajor per la carretera BP-5107. Just abans d'entrar al nucli urbà, seguirem una indicació que diu Sant Elies, Santa Susanna i restaurant Pau Nadal. Prenem aquesta indicació i enfilem recte l'avinguda de Sant Elies. Al cap de 500 metres s'acaba el carrer i esdevé una pista forestal que cal seguir en sentit nord, fent cas tothora als cartells que ens assenyalen Sant Elies. Uns 5 quilòmetres més amunt, quan haguem deixat a l'esquerra el corriol que baixa a buscar la font de Borrell, arribarem a un eixamplament, amb un plafó que ens diu que a l'esquerra aniríem al Cortès i a la dreta a Sant Elies. Aquí estacionem el vehicle i ens disposarem a caminar.

La pista d'accés al punt de partida és de terra i es troba en força bon estat de conservació, apta per a turismes. Malgrat tot, donat a la llargada del recorregut i al seu fort desnivell, recomano atansar-s'hi amb un vehicle tot terreny.