Pla de Campllong (Meranges) - Font de la Pleta del Bosc - Estació Meteorològica - Pla de Matons - Font del Collet de Plaferrant - Pla de Campllong.

DistànciaDuradaAlçada mínimaAlçada màximaDesnivell pujantDesnivell baixantDificultatSenyalitzatPunts d'aiguaData de l'excursió
5.0 Km1h 45'1,728 m2,010 m283 m283 mFàcilA tramsSi13-08-2018

WikilocWikilocGoogleMapsGoogleMapsClica una de les icones de l'esquerra per descarregar-te el TRACK de la caminada.

Introducció:

Avui farem una curta excursió pels boscos de Meranges; trobarem bolets i també les fonts de la Pleta del Bosc i del Collet de Plaferrant.

Prendrem com a punt de partida el pla de Campllong (als mapes de l?ICGC veurem aquest indret anomenat com Els Planells), situat a uns dos quilòmetres i mig al nord-oest del poble de Meranges i a peu de la pista cimentada que puja als estanys de Malniu.
Per arribar-hi cal prendre la carretera N-260 que duu de Puigcerdà a la Seu d'Urgell. Quan siguem al punt quilomètric 187,9, això és just haguem passat Ger si venim de Puigcerdà, cal agafar la carretera GIV-4031 en sentit nord durant uns 10 quilòmetres, fins a Meranges. Es travessa el poble de Meranges i es continua per la carretera asfaltada en sentit nord-oest. Al cap de 750 metres l'estreta carretera creua el petit nucli de Girul i s'enfila en sentit nord-oest cap als estanys de Malniu que estan ben assenyalats. Uns 1,75 quilòmetres més amunt, just quan comencem a descriure un revolt tancat de 180º a la dreta, veurem un prat a mà esquerra, és el pla de Campllong, on disposem d'una esplanada per estacionar el vehicle i començar la caminada.

Advertir-vos que el camí de tornada és un xic complicat, hi ha cops que perdem les marques del sender.