Àrea recreativa de la Franqueta (Horta de Sant Joan) - Font de la Franqueta (2ª) - Font de la Franqueta (1ª) - Forn de Calç - Font de la Barrinada - Cova dels Ullals de Morago o cova Picasso - Marbrera - Mas de Quiquet - Mas de la Franqueta - Àrea recreativa de la Franqueta.

DistànciaDuradaAlçada mínimaAlçada màximaDesnivell pujantDesnivell baixantDificultatSenyalitzatPunts d'aiguaData de l'excursió
3.0 Km1h558 m635 m141 m141 mFàcilSiSi2-04-2021

WikilocWikilocGoogleMapsGoogleMapsClica una de les icones de l'esquerra per descarregar-te el TRACK de la caminada.

Introducció:

Pablo Picasso va viure un temps als Ports, des del juny de 1898 fins al gener de 1899, on sovint dormia en una cova amb el seu amic Joan Manuel Pallarés, fill d'Horta de Sant Joan. Actualment la cova es pot visitar seguint la ruta que correspon a l'itinerari senyalitzat pel Parc Natural dels Ports com Itinerari Picasso.
Es tracta d'una ruta circular de dificultat baixa, de només 3,2 quilòmetres i una durada aproximada d'una hora, suficient i molt indicat per fer-se una idea de l'entorn natural i patrimonial d'una de les zones més visitades alhora que interessants del massís dels Ports. Durant el recorregut tindrem l'oportunitat de conèixer dos espais interpretatius a l'aire lliure; el de la Marbrera i el del mas de Quiquet.
L'itinerari parteix de la magnífica àrea recreativa de La Franqueta, endinsa-da al Parc Natural dels Ports, a la vora del riu dels Estrets. La zona és de fàcil accés, amb una bona oferta de senders senyalitzats, entre els quals aquest que avui us proposo.

Per arribar a l'àrea recreativa de la Franqueta, primer cal dirigir-se a Horta de Sant Joan i des d'aquí prendre la carretera T-334 en direcció sud-oest, cap a Arnes. De seguida trobem a l'esquerra el trencall que assenyala "Els Ports". Sense deixar la pista cimentada durant 9,5 quilòmetres, ens durà al punt d'inici de l'excursió. Trobarem diferents espais habilitats com a aparcament.