Font dels Abeuradors (Sant Hilari Sacalm) - Coll de Llevanyes - Font Saguarda - Sant Miquel de Solterra o de Les Formigues - Font dels Abeuradors.

DistànciaDuradaAlçada mínimaAlçada màximaDesnivell pujantDesnivell baixantDificultatSenyalitzatPunts d'aiguaData de l'excursió
7.0 Km2h 30'933 m1,179 m288 m288 mFàcilSiSi8-05-2021

WikilocWikilocGoogleMapsGoogleMapsClica una de les icones de l'esquerra per descarregar-te el TRACK de la caminada.

Introducció:

Avui pujarem a Sant Miquel de Solterra o de les Formigues, el sostre de les Guilleries. Ho farem des de Sant Hilari Sacalm per l'anomenada "Ruta Clàssica de Sant Miquel de les Formigues", un itinerari lineal, d'anada i tornada pel mateix camí.

Sortirem de la font dels Abeuradors, passarem pel coll de Llevanyes i la font Saguarda. A partir d'aquí enfilarem per un corriol que ens durà al cim de Sant Miquel de Solterra o de les Formigues, punt culminant de l'excursió, amb una excel·lent vista panoràmica sobre la Selva boscosa i la topografia peculiar de les Guilleries, amb el teló de fons del Montseny al sud i les cingleres del Collsacabra i el Pirineu al nord.

L'excursió transcorre per una pista forestal ample i còmoda de seguir. L'últim quilòmetre, però, es fa per un sender amb una mica més de pendent. El camí està senyalitzat i trobareu cartells a totes les bifurcacions.

El punt de sortida i arribada serà la font dels Abeuradors, emplaçada a uns 5 quilòmetres al nord-est del nucli urbà de Sant Hilari Sacalm, a peus de la pista forestal El Sobirà, que passa per Cal Sastre i va cap al Sobirà de Santa Creu.

Per atansar-nos-hi, travessem la vila de Sant Hilari Sacalm de sud a nord per la carretera de Villavechia que circula per l'extrem més oriental del nucli, al final de la qual arrenca la pista cimentada que ens duu a la urbanització de Cal Sastre, que dista escassos 700 metres. Un cop arribem al trencall de la urbanització, el deixem a l'esquerra i continuem envers la dreta per la mateixa pista que més amunt esdevé de terra, però en bon estat. 5 quilòmetres més amunt, just al començament d'un revolt a la dreta, arribem a un encreuament; la pista que dúiem i que se'n va per la dreta porta al Sobirà de Santa Creu, el brancal de l'esquerra és el camí que puja al cim de Sant Miquel de les Formigues, el que nosaltres prendrem. En aquest punt, en una raconada davant nostre queda la font dels Abeuradors. Estacionem el vehicle en un racó que no faci nosa i ens disposem a caminar.