Font dels Balços

Aiguafreda (Vallès Oriental )
Última visita:Desembre 2015

Localitzada al costat del torrent que li dóna el nom, al sud de la pedrera de Cruïlles, al caire de l'espadat deixat per la pedrera, una bona alzina ens mostra el seu emplaçament.
Podem accedir-hi des del nucli urbà d'Aiguafreda. Cal anar a cercar el carrer de Cruïlles i arribar-nos fins el cementiri que deixem a la dreta. A partir d'aquí la pista s'enfila cap al nord, però nosaltres la deixem de seguida tot girant a la dreta pel camí de l'Aregall. Al cap de només una cinquantena de metres d'haver-lo encetat, trenquem a l'esquerra per un corriol costerut que s'enfila bosc amunt. El sender està ben definit i uns 225 metres més amunt som davant la font.

La font són unes quantes pedres lligades en forma de petit mur irregular des d'on l'aigua raja per un broc de ferro i cau a un bassal quadrat de pedra i després alimenta a una altra basseta de pedra que queda a la dreta que servia per abeurar-hi el bestiar de Cruïlles.

L'aigua raja amb un abundant doll, molt fresca a l'estiu i calenta a l'hivern. Diuen que en èpoques de sequera continuada brolla amb la mateixa intensitat.