Font de Panella

La Pobla de Lillet (Berguedà )
Coordenades GPS:42.2524,1.9721 Clica per veure la ubicació.
Cabal:Abundant
Última visita:Febrer 2017

Ubicada als afores del nucli urbà pel nord, a peu del camí Ral que porta de La Pobla de Lillet a Castellar de N'Hug.
Per accedir-hi ens podem situar a l'alçada del número 23 del carrer de Pau Casals. Aquí engega en pujada i direcció nord un carrer cimentat al començament que segueix les franges blanques i vermelles corresponents al sender GR-4. De seguida esdevé un camí ben fressat i planer. Si seguim les traces durant uns 800 metres serem al costat de la font, que queda al marge esquerre, just uns 20 metres abans d'arribar al pont que salva el torrent.

Abundosa d'aigua, fou restaurada l'any 2000.

La font és un mur de pedra adossat al marge, d'uns dos metres i mig d'amplada per metre i mig d'alçada, rematat en forma angular, com si d'una teuladeta a dues vessants es tractés. L'aigua raja generosament per dos brolladors disposats a dos pams de distància i a diferent nivell; el de l'esquerra és un gruixut broc de ferro i el de la dreta de pedra. Ambdós aboquen l'aigua a una mateixa pica rectangular.

A l'esquerra disposem d'una lleixa i a la dreta arrenca un ample pedrís amb respatller.

Per aquí hi passa el sender GR-4, el qual forma part del GR europeu E-7 i enllaça Puigcerdà amb Montserrat. Des d'aquí es dirigeix a coll de Pal en el seu trajecte cap a Puigcerdà.