Font del Molinot

Pontons (Alt Penedès )
Última visita:Novembre 2017

Localitzada a uns 750 metres en línia recta al nord-oest del poble.
Ens hi podem apropar en cotxe a través d'una pista forestal de terra que condueix a la casa de colònies de Cal Diable. Si sortim del poble pel nord en direcció a l'església de Santa Magdalena, tot just haguem travessat el pont que salva la riera, cal trencar a l'esquerra per una pista de terra que marxa en direcció nord-oest, cap a Cal Diable. Al cap d'uns 700 metres arribem a un eixamplament alhora que cruïlla de camins. Aquí cal estacionar el vehicle i continuar a peu. Tal com hi hem arribat, defugim la pista que per la dreta segueix cap a Cal Diable i dels dos camins que tenim davant prenem el de més a l'esquerra, en baixada i direcció sud-oest. Escassos 50 metres més avall serem al costat de la font que ens queda a mà dreta.
També hi podeu accedir resseguint la Ruta de les Fonts de Pontons que neix a la plaça de la Vila.

Bonica font boscana situada en un espai ombrejat per magnífics plàtans, a peu de camí.

La font queda adossada al marge rogenc de la muntanya a través d'un petit mur de pedra porosa que reté les terres i li fa de frontal. L'aigua brolla per un broc de metall a mitja alçada i cau a un bassal semicircular de pedra arran del terra.

Damunt del brollador hi ha una rajola de ceràmica amb la següent dita: "Els sorolls i la brutícia són mostres d'incultura". En trobarem una d'igual al costat de la font d'en Casellas, situada al bell mig del poble.

Al capdamunt de tot hi trobem una placa de pedra amb el nom de la font gravat i un recordatori de que fou restaurada l'any 1996.

Davant la font disposem d'una gran taula de pedra acompanyada de bancs per seure, lloc ideal per fer una parada i esmorzar.