Font de l'Ase

Sobremunt (Osona )
Coordenades GPS:42.0168,2.1938Clica per veure la ubicació.
Última visita:Febrer 2018

Emplaçada a l'extrem més sud-oriental del terme municipal de Sobremunt, molt a prop del sender de Voltregà, el PR C-49.
Tot i que pertany al terme municipal de Sobremunt, s'hi accedeix amb més facilitat de Santa Cecília de Voltregà, a la qual hi arribarem per la carretera BV-4602 que es pren a l'alçada del punt quilomètric 66 de la C-17. Un cop haguem deixat l'església parroquial de Santa Cecília a mà dreta cal continuar recte per la mateixa carretera durant una mica més de 2 quilòmetres, fins que arribem a una intersecció; aquí rebutgem la pista cimentada que surt per l'esquerra cap a Angelats i seguim de front per una pista forestal de terra però amb bon estat. 200 metres més endavant passem pel costat de Can Queralt, 350 metres després ho fem a frec de l'extensa finca de Puigpelat i 250 metres després som al costat de la font de Puigpelat, que queda a peu de pista a mà dreta i on podem deixar el cotxe en un racó que no molesti.
Ja a peu abandonem la pista i engeguem per un corriol que arrenca a peus de la font de Puigpelat en direcció nord, ben senyalitzat amb les franges blanques i grogues corresponents al sender PR C-49. No deixem en cap moment ni les marques blanques i grogues ni el camí fressat que transcorre en constant pujada alternant trams per dins el bosc i d'altres per una balconada oberta sobre el serrat d'Argelagós. Al cap d'un quilòmetre arribem a una bifurcació; defugim el PR que se'n va per la dreta en baixada i continuem pel brancal de l'esquerra en lleugera pujada. Només 125 metres més enllà som en un eixamplament amb una intersecció on hi trobem un petit cartell de fusta assenyalant-nos la font de l'Ase recte. Obviem doncs el camí que surt per l'esquerra i continuem de front escassos vint metres on ens espera aquesta singular font.

La font es troba arrambada al marge rocallós i a peu de camí, que en aquest tram és de roca viva.

Consta d'una cisterna en forma de bassa allargada i natural enclotada per sota del nivell del camí, formada pel mateix marge rocallós i per una vorada de pedra rematada amb maons d'un pam d'alçada que delimita el contorn. Al mig hi ha el sobreeixidor de la bassa a través d'un curt tub de plàstic que aboca l'aigua directament al camí i s'escola al torrent que hi ha a l'altra banda.

No disposa de cap broc ni aixeta ni es veu per on brolla l'aigua. El més probable és que aflori per sota.

Damunt la font i collat al marge hi tenim un cartell d'acer inoxidable amb el nom de la font escrit amb lletres fetes amb barnilles del mateix material.