Font de la Boada

Amer (Selva )
Accés:Permès, però dins de propietat privada.
Última visita:Maig 2018

Situada als afores del poble pel nord-oest, ben bé al darrere de Can Boada, una trentena de metres més al nord d'aquesta bonica masia.
Per visitar-la ens apropem a l'antiga estació del Carrilet, situada a l'extrem occidental de la vila, on disposem d'una zona d'esbarjo i lloc per estacionar el vehicle. Ja a peu, deixem l'estació enrere i seguim per la pujada de l'Estació. Al cap d'uns 150 metres defugim per la dreta el carrer Josep Mª Folch i Torres i per l'esquerra rebutgem també la carretera que puja a Sant Martí Sacalm, nosaltres seguim de front per un ample vial de terra, coincidint amb la Ruta del Carrilet que prenem en direcció Olot. Avancem sense problemes al llarg d'aquest tram ample, planer i ben senyalitzat durant uns 150 metres, fins que trobem un trencall ascendent a l'esquerra, el qual prenem. Sense deixar el camí, al cap d'uns 225 metres serem al costat de la font.

La font queda enclotada uns dos metres per sota del nivell de l'esplanada on està ubicada, protegida per una barana de fusta i a recer de tres murs de pedra lligada que formen un espai rectangular, amb un conjunt d'escales que ens hi atansen.

A la paret de l'esquerra és on tenim la sortida de l'aigua a través d'un broc de ferro disposat a la part baixa i de dos forats per sobre del principal que només aboquen aigua en episodis molt humits. A sota un bassal rectangular arran del terra recull les aigües. Damunt del brollador tenim la porta metàl·lica que dóna accés a la cisterna de captació.

Les parets del fons i la de la dreta fan de respatller a dos bancs per seure.

La Boada és una gran masia del segle XVI, reformada al XIX i molt restaurada darrerament, preservant els elements originals més destacats. D'entre ells destaca el gran portal adovellat, amb escut a la clau, algunes finestres amb impostes o detalls en relleu i una garita del segle XIX. Es conserva en el seu estat original la pallissa.