Font de Sant Jordi

Sant Celoni (Vallès Oriental )
Última visita:Juliol 2018

Emplaçada als afores de Sant Celoni, a l'altra banda de l'autopista i del riu la Tordera. Concretament la font queda a uns 200 metres a l'est/nord-est del Molí de Can Coll i a uns 200 metres al sud-est de la Roca del Drac.
Per apropar-nos sortirem de Sant Celoni per la carretera C-35 en direcció Hostalric. Només uns 150 metres un cop haguem passat la primera rotonda, ens desviarem a la dreta pel trencall que porta a les urbanitzacions Cal Batlle, Can Coll i Boscos del Montnegre. De seguida anem a parar a una cruïlla amb la fàbrica Renolit al davant; nosaltres fem a l'esquerra, seguint les indicacions cap a l'Hotel Cal Batlle. 450 metres després travessem per damunt del riu de la Tordera i també de l'autopista. Una vegada travessada l'autopista, trobarem un trencall a mà esquerra amb un cartell de la Diputació assenyalant el Molí de Can Coll. Aquí podem estacionar el vehicle i seguir a peu, doncs poquet més endavant quedarà restringida la circulació motoritzada per als que no son veïns.
Ja a peu seguim per la pista de terra que surt per l'esquerra en direcció al Molí de Can Coll. Al cap de 150 metres, abans d'arribar al Molí de Can Coll, la pista es bifurca; rebutgem la pista de l'esquerra que porta a l'aparcament de la Roca del Drac, nosaltres hem de prendre el brancal de la dreta, tot passant a frec del Molí. Davant del Molí trobarem una segona cruïlla; defugim el camí ample de l'esquerra que es fica dins la propietat, també obviem el de la dreta i prenem el corriol del mig. Caminem en sentit nord-est per dins el bosc, en paral·lel a una plantació d'arbres que portem a l'esquerra. Uns 150 metres més endavant som al costat de la font que ens queda a l'esquerra, presidint una clariana amb una taula rodona i uns tamborets de pedra.

La font és una construcció isolada d'obra arrebossada formada per una paret frontal de metre i mig d'amplada per uns tres d'alçada, guarnida amb pedretes. A la part baixa disposa d'un broc de ferro molt gruixut per on raja l'aigua i cau a una pica rodona de pedra i arran del terra.

Al capdamunt hi ha una rajola de ceràmica representant Sant Jordi matant el drac i a sota seu una placa on hi veiem gravat el nom de la font, l'any que van construir-la, 1930 i curiosament ens recomanen "Parlar bé i respectar la font".

Davant la font disposem d'una taula rodona de pedra amb vuit tamborets de pedra i maons ben curiosos.

La font i l'entorn estan ben conservats.