Font Freda

Aransa (Cerdanya )
Alçada:2,072 m
Última visita:Agost 2018

Localitzada a uns 4 quilòmetres al nord-oest del poble d'Aransa, uns 700 metres al sud del refugi de Prat Miró o uns 400 metres al nord del coll de Dalt. La font es troba per damunt de la pista forestal que condueix d'Aransa a Bescaran.
Per accedir-hi ens aproparem a Martinet per la carretera N-260 que va de Puigcerdà a la Seu d'Urgell. Un cop a Martinet ens desviarem per la carretera LV-4036 cap a Lles de Cerdanya. Passat Travesseres i abans d'arribar a Lles de Cerdanya, es pren un trencall a l'esquerra que duu a Aransa. Des d'Aransa cal continuar pujant per una pista cimentada i ben assenyalada fins les pistes d'esquí de fons, on s'acaba l'asfalt i esdevé una pista forestal que comunica amb l'estació d'esquí nòrdic de Lles, passant pels refugis de Prat Miró i de les Pollineres. La pista es troba en bon estat i és apta per a tot tipus de vehicle. Dos quilòmetres més amunt de l'estació serem al costat del refugi de Prat Miró que ens queda a mà esquerra. Abandonem la pista principal i prenem un ample vial que surt per l'esquerra, deixant el refugi a la nostra dreta. Aquest és el camí que condueix a Bescaran passant pel coll de Dalt i la font d'Aristot. El nou camí fa una doble marrada al començament i s'acaba adreçant al sud, uns 625 metres després som al costat de la font Freda que ens queda enlairada a la dreta.

La font queda uns metres per damunt del camí, dins el bosc. El que trobem primer és un replà amb una petita construcció de formigó de base rectangular amb dues tapes quadrades al damunt. Sembla ser una cisterna de captació de l'aigua, amb un broc de ferro per on desguassa.

Si pugem pocs metres més, arran del terra i sota unes roques, trobarem diferents tubs de plàstic per on brolla l'aigua i s'escola muntanya avall.