Font del Vernet

El Papiol (Baix Llobregat )
Última visita:Gener 2019

La font està situada a un quilòmetre al nord-est del nucli urbà de El Papiol, al marge esquerre del torrent de la Salut, per sota del camí que uneix la pista de Can Montmany amb les cases de Puigmadrona.

Per accedir-hi sortim de la vila pel nord, pel carrer de Ca n'Esteve. Uns 250 metres després d'haver deixat enrere la biblioteca Valentí Almirall, defugim a la dreta l'accés a Ca n'Esteve de la Font, 150 metres més endavant trenquem a la dreta per una pista forestal de terra. Al cap de 200 metres, abans de descriure un revolt d'esquerres, deixem la font de Ca n'Esteve a mà esquerra. Continuem pista amunt. Al cap de 190 metres passem a frec d'una atrotinada construcció d'obra al mateix temps que ens encarem al nord-est. 150 metres més endavant arribem a una bifurcació; rebutgem la pista que per la dreta puja a l'ermita de la Salut, nosaltres prenem el brancal de l'esquerra en baixada, cap a les cases de Puigmadrona. Uns 110 metres després travessem el torrent de la Salut al mateix temps que ens adrecem al nord. Escassos 15 metres més endavant creuem un altre torrent secundari, passat el qual abandonem el camí principal i trenquem a l'esquerra. No hi ha camí evident però s'ha d'anar una vintena de metres en sentit sud-oest i tot seguit baixar al torrent. Un cop abaix, seguir-lo durant uns 30 o 35 metres, fins que trobem la boca de la mina situada a la llera esquerra.

Obrada amb totxo, és una construcció de reduïdes mides integrada al marge, només resta visible la boca d'entrada que està situada arran del terra a través d'un arc de mig punt.

A l'interior, el sostre és de volta de canó construït de ciment armat. Dins hi cap una persona ajupida.

De la part superior surt una canonada que alimenta un safareig situat deu metres més enllà.

El 28 d'abril de 2018 i dins del programa 'Col·laborem amb el Parc' que coordina el Consorci del Parc Natural de la Serra de Collserola; els voluntaris del Grup Excursionista del Papiol i els de l'Associació Fes Fonts Fent Fonting la van rehabilitar netejant el camí d'accés, la vegetació que envaïa el safareig, l'interior de la caseta i també es va recuperar una paret de pedra seca en el camí d'accés. Al safareig s'hi van posar uns troncs perquè pugessin sortir els animals atrapats a l'aigua.