Font de Can Ferriol o Furriol

Sant Feliu de Llobregat (Baix Llobregat )
Última visita:Març 2020

Emplaçada dins el Parc Natural de Collserola, una mica més de tres quilòmetres al nord/nord-est del nucli urbà de Sant Feliu de Llobregat, a només 75 metres al sud-est de Can Ferriol i a poca distància de la llera dreta de la riera de la Salut.

Per anar-hi ens situem a l'àrea de lleure de La Salut que hi podem arribar a peu des de Sant Feliu pel camí antic de La Salut. Un cop aquí engeguem per la pista forestal que marxa en sentit nord-est, remuntant la riera de la Salut. Al cap de 800 metres som en una bifurcació que fem a l'esquerra. L'ample vial marxa en direcció nord-est en lleugera pujada. 900 metres més endavant rebutgem un camí que se'n va per l'esquerra i 375 metres després som en una cruïlla de camins; el brancal de la dreta ens duria a la Torre del Bisbe i a la font de Santa Margarida, nosaltres prenem el de l'esquerra. Una trentena de metres més enllà trobem un pal informatiu que ens assenyala la direcció a seguir per anar a la font de Can Ferriol. Així doncs trenquem a l'esquerra, travessem la riera de la Salut que acostuma a baixar eixuta i a continuació seguim per unes escales de fusta que ens pugen a la font que resta a només 40 metres més amunt.

El bonic conjunt està format per la font, un safareig i una terrassa de fusta amb un banc per reposar.

La font queda adossada al marge de la muntanya. El broc de ferro està encastat a la placa de ciment que arrebossa una part del marge.

Raja un filet d'aigua que cau a un petit bassal i d'aquí, mitjançant una canonada, alimenta el safareig que hi ha a sota.

En quan al safareig, té forma rectangular, amb les parets de maó vist i en un dels laterals les bandes inclinades per poder esbandir la roba.

Dany Àlvarez, a la revista Guiaparcollserola de mes de desembre de 2006 diu:
"Va ser un dels llocs escollits per moltíssims dels excursionistes barcelonins que, al segle XIX, aprofitaven per deixar la ciutat i gaudir una diada de germanor en contacte amb la natura."

L'any 1851 es va trobar una imatge religiosa a les rodalies de la font i, segons alguns testimonis, se la van endur fins a Barcelona.