Font del Rector

Montagut i Oix (Garrotxa )
Tipus:
Última visita:Febrer 2023

Localitzada dins el bosc, a l'anomenat bac del Cós, situat a l'extrem sud del terme municipal de Montagut i Oix.

Sortim de Castellfollit de la Roca en direcció a Oix per la carretera GIV-5221. Al cap de només 700 metres trenquem a l'esquerra per una pista forestal que marxa en direcció nord i lleugera pujada. 700 metres més endavant rebutgem un camí que se'n va per la dreta i 225 metres després, quan siguem en un revolt de dretes, cal estacioabr el vehicle.

Ja a peu reubutgem la pista que segueix per la dreta i prenem un ample camí que engega per l'esquerra en direcció nord-est. Mig quilòmetre més tard trobem un rètol de fusta que ens assenyala la direcció a seguir per anar a la font del Rector, a l'esquerra. El corriol descendent està arranjat amb esglaons picats al terra i d'altres sustentats emb fustes. Només hem de continuar baixant un centenar de metres fins el torrent, on ens espera la font.

El conjunt de la font queda a la mateixa llera d'un torrent secundari. Està format per una paret de pedra i obra arrebossada amb un rebaix quadrat a la part baixa que és on s'hi ubica la sortida de l'aigua.

L'aigua broll per un tub collat al frontal i cau directament al terra. Sota el broc s'aprecia la formació tosca formada per l'aigua amb el pas dels anys.

A la dreta de la font s'intueix un antic banc per seure.