Font del Collet de Bernadí

Queixans (Cerdanya )
Alçada:1,632 m
Última visita:Agost 2023

Localitzem la font al collet de Bernadí, tal com indica el seu nom. Aquest collet es troba a quilòmetre i mig al nord-oest en línia recta del pla de les Forques i a quatre quilòmetres i mig per pista forestal de la carretera de Toses, la N-260.

Si anem de Puigcerdà a Ripoll per la carretera N-260, quan siguem al punt quilomètric 166,5 trobarem un trencall a l'esquerra, una pista forestal de terra en un estat acceptable que duu a l'àrea d'esbarjo del Pla de les Forques, la prenem. Al cap de 2 quilòmetres som en una bifurcació que cal fer a la dreta i 1,1 quilòmetres més tard podem estacionar el vehicle i agafar un ample camí que surt per l'esquerra en sentit nord-oest. Seguint-lo durant 1,4 quilòmetres serem al collet de Bernadí i alhora cruïlla de camins.

La font queda al costat esquerra i per sota del camí.
Es tracta d'un espai ben arranjat per abeurar el bestiar. Consta d'un llarg mur de pedra lligada amb dos contraforts als extrems. Tot el conjunt és protegit per una barana de fusta que alhora delimita l'espai.

Arrambats al mur principal hi ha quatre abeuradors de plàstic ben dissimulats per un muret de pedra.

Uns metres més amunt podem sentir el soroll de l'aigua, la qual ha estat canalitzada per tal de regular-la.