Font del Bosc Negre

Alfara de Carles (Baix Ebre )
Última visita:Març 2024

Emplaçada dins el Bosc Negre de qui rep el nom, al mateix barranc del Bosc Negre, a uns 6 quilòmetres al sud-oest en línia recta del poble d'Alfara de Carles.

Si sortim d'Alfara de Carles per la carretera TV-3422 en direcció a Roquetes, quan siguem a l'alçada del punt quilomètric 2,5 cal girar envers la dreta per una pista cimentada que puja al veïnat del Toscar. 3,5 quilòmetres més amunt passem a frec de l'ermita de Sant Julià de Carles i de la zona d'esbarjo annexa. Després de 4 quilòmetres arribem al restaurant El Toscà i una mica més endavant trobem una ampliació del camí on hi ha una zona d'aparcament de vehicles i podem estacionar. Aquí veiem els dos cartells amb informació referent al Parc Natural dels Ports i els itineraris de l'àrea recreativa del Toscar.

Des d'aquí cal prendre el camí, ben senyalitzat amb indicadors, que puja cap al coll de Morera i seguir 225 metres més fins a trobar una bifurcació amb un pal informatiu; rebutgem el brancal de la dreta que duu a la cova dels Adells i girem envers l'esquera per un sender ascendent que en 700 metres ens aboca al barranc del Boc Negre on s'allotja la font homònima.

Bonica font boscana emplaçada en un lloc idíl·lic envoltat de falgueres, molsa, esbarzers, totes les tonalitats del verd i amb una aigua que no para mai de rajar. Sens dubte, un dels llocs més atractius del Parc Natural dels Ports.

La font consisteix en un marge cobert de molsa d'on surten diferents brocs de ferro. L'aigua d'algun d'ells cau a unes petites piques de pedra suspeses des d'on vessen al torrent, altres aboquen l'aigua directament al terra.

Al costat de la font hi tenim un rètol metàl·lic del Parc Natural dels Ports amb el seu nom.

Davant de la font hi ha un llarg abeurador de pedra que descansa directament al terra.