Font dels Bassiets

Roquetes (Baix Ebre )
Última visita:Març 2024

Emplaçada dins el bosc, al mig del pla d'Avaria, emplaçat al cor del Parc Natural dels Ports.

Des de Roquetes prenem la carretera del Caro. Al cap de 18,5 quilòmetres deixem a l'esquerra el trencall que puja al cim del Caro, seguim pel brancal de la dreta en direcció Fredes-Àrea de cova Avellanes. Quilòmetre i mig després travessem un eixamplament on deixem un restaurant a l'esquerra i de seguida s'acaba l'asfalt alhora que esdevé una pista de terra en bon estat. Un quilòmetre després som en una cruïlla; prenem el brancal de l'esquerra direcció a Cova Avellanes. Tres quilòmetres més tard som a l'aparcament de l'àrea recreativa Cova Avellanes on podem estacionar el vehicle.

De l'esquerra del mateix aparcament, tal com hi hem arribat, surt un corriol assenyalat amb una bigueta de fusta que marxa en direcció nord. No confondre amb un altre camí més ample que surt de més a la dreta. Seguint el corriol durant 700 metres ens aboca a la font dels Bassiets, on hi trobarem un rètol metàl·lic anunciant-la.

La font és construïda amb els típics bassis, troncs de pi tallats longitudinalment i buidats. Acostumen a utilitzar-se en moltes de les fonts dels Ports.

De la muntanya surt un estret tronc buidat que recull l'aigua i l'aboca a un primer bassi disposar transversalment i d'aquí vessa a un segon disposat a un nivell inferior en cascada.