Caminada I-310 (Ripollès)

42.2275,2.1399Clica per veure'n la ubicació. Aparcament de l'àrea de lleure de la Font del Querol (Campdevànol)

Sortim de l'aparcament i trobem una caseta d'informació. Si és un dia d'eco-taxa, una persona ens informarà del recorregut i també que el cobrament ens el faran 1,25 quilòmetres més endavant.

Deixem la caseta a l'esquerra i baixem per un camí. De seguida trobem una bifurcació.

Rebutgem a l'esquerra el pont de ferro que travessa el riu i mena a l'àrea de lleure, una bonica zona de pícnic amb bancs i taules de pedra, barbacoes i presidida per la font que li dona el nom. Nosaltres prenem un camí planer i ben arranjat que marxa per la dreta tot remuntant el riu que ens acompanya a l'esquerra. A la dreta tenim la tanca del càmping Pirinenc.

Uns 700 metres més endavant anem a parar a una pista cimentada que ens talla; a la dreta tornaríem a la carretera de Gombrèn i també a un altre aparcament habilitat per fer aquesta ruta. Nosaltres prenem la pista a l'esquerra.

250 metres més enllà deixem a la dreta l'entrada al parc d'aventures Estiula Aventura. També anem trobant cartells que ens defineixen el camí, molt ben senyalitzat amb marques blanques i grogues i altres rètols de fusta.

250 metres més amunt de l'entrada al parc d'aventures tenim el punt de control. Aquí es regula l'accés i es paga l'eco-taxa.

Continuem per la pista cimentada durant 750 metres més, fins que trobem un rètol de fusta que ens assenyala l'inici de la Ruta dels 7 Gorgs a l'esquerra.

El corriol s'endinsa en el bosc. Un centenar de metres més endavant ja veiem ben assenyalat el primer dels gorgs que tindrem ocasió de conèixer, el gorg de la Cabana.

Dir-vos que per accedir a aquest gorg cal baixar un fort pendent. Disposem d'una corda que ens ajuda a retenir-nos, però compte si ha plogut recentment, doncs rellisca moltíssim.

Gorg de la Cabana (42.2212,2.1258)Clica per veure'n la ubicació.

El salt d'aigua forma una gorg petita, però s'ha d'anar amb molt de compte perquè la baixada fins el gorg comporta una mica de perill. Encara d'aigües netes i molt temptadores, el gorg de la Cabana podem afirmar que és de difícil accés per al bany.

Vist el primer gorg, desfem el camí fins l'encreuament i seguim a l'esquerra, cap al segon gorg, el de la Tosca, el qual ens separen 375 metres. També ben indicat.

Gorg de la Tosca (42.2191,2.1254)Clica per veure'n la ubicació.

És considerat per molts com un dels més bonics dels set. Realment, és un paratge idíl·lic, i un dels millors gorgs per al bany, sent també el que té l'accés més fàcil. Tot i això, hem de tenir en consideració que, al trobar-se en un paratge on no toca el sol, l'aigua resulta bastant freda, i el cos triga una mica a aclimatar-se a la seva temperatura. Encara que realment val la pena.

Continuem pel corriol ben marcat tot remuntant el torrent de la Cabana. Mig quilòmetre després arribem a un encreuament amb un cartell assenyalant-nos el gorg número 3, el gorg de l'Olla, a l'esquerra. Hi fem cap, ens resta una seixantena de metres i cal baixar un fort pendent.

Gorg de l'Olla (42.2151,2.1249)Clica per veure'n la ubicació.

Formant un escenari de gran bellesa, el gorg de l'Olla és ideal per banyar-se, oferint també la possibilitat de divertir-se llançant-se des de les roques que envolten aquesta bonica piscina natural, encara que, per descomptat, no cometent mai la imprudència de llançar-se de cap, ja que hem de tenir en compte que hi ha roques submergides a l'aigua. Cal advertir que l'aigua d'aquesta bassa té una temperatura molt baixa, que de fet podríem qualificar de gèlida.

Tornem a l'encreuament i ara seguim per l'esquerra. 150 metres després anem a petar davant d'un arbre que té pintat el nº 4 a l'esquerra i el nº 5 a la dreta, anem cap a l'esquerra, al gorg de la Bauma que dista una cinquantena de metres.

Gorg de la Bauma (42.2148,2.1251)Clica per veure'n la ubicació.

La cascada que formen aquí les aigües del torrent de la Cabana creen als seus peus una magnífica piscina natural autènticament espectacular. No obstant això, hem d'advertir aquí que els que es banyin en ella han de fer-ho amb la precaució necessària, especialment si van acompanyats de nens, ja que és aquesta gorg hi ha un petit remolí.

Desfem el camí fins l'arbre pintat i continuem envers l'esquerra durant uns 250 metres més, fins que veiem el cartell del gorg del Forat que ens queda a l'esquerra.

Gorg del Forat (42.2129,2.1236)Clica per veure'n la ubicació.

Es tracta d'un salt d'aigua que forma una petita bassa, molt atractiva i en un bell entorn envoltat de vegetació, però, a l'igual que passa amb el gorg de la Cabana, l'accés fins a la bassa és una mica dificultós, el que fa que el bany no sigui tan fàcil com podríem desitjar.

Reprenem el camí. 300 metres després arribem a una esplanada arbrada i a l'esquerra ens queda el petit corriol que duu al gorg Petit del Colomer.

Gorg Petit del Colomer (42.2111,2.1226)Clica per veure'n la ubicació.

El gorg Petit del Colomer és un dels paratges més espectaculars d'aquest recorregut, i no precisament per la seva cascada, que té molt poca altura, sinó per l'extensa piscina natural que es forma als seus peus, d'aigües extremadament cristal·lines i que sembla de fet una platja de tranquil·les aigües en plena muntanya.

Emprenem l'últim tram abans d'assolir el setè gorg. Al cap de 350 metres arribem a un gran espai on hi tenim un encreuament amb un rètol que ens indica el gorg del Colomer.

Deixem el brancal de la dreta que puja a buscar la pista i seguim pel de l'esquerra. A la dreta ens queda el xiringuito i a sota a l'esquerra la font del Colomer.

42.2088,2.1206Clica per veure'n la ubicació. Font del Colomer
La font és una petita estructura de pedra lligada adossada al marge, acabada a la part alta per una lleixa cimentada i rematada per una llosa arrodonida plantada en vertical.
L'aigua raja a través d'un broc de ferro i cau a un bassal de pedra semicircular per sota del nivell del sol.

Una vuitantena de metres per sota la font queda l'últim dels gorgs que avui coneixerem, el gorg Gran del Colomer.

Gorg Gran del Colomer (42.2082,2.1210)Clica per veure'n la ubicació.

L'última parada de la ruta dels 7 gorgs és el gorg de Gran del Colomer. D'entre totes les gorgues que formen la Ruta dels 7 Gorgs, aquesta és la que té sempre, i amb diferència, una major afluència de visitants. La seva cascada és la més impressionants, amb 13 metres d'altitud, i el gorg té unes aigües molt nítides, a les quals els banyistes es poden llançar des de les roques que l'envolten. Encara que segurament el motiu principal és que al gorg del Colomer es pot arribar sense passar per totes les altres, amb el que un s'estalvia un recorregut de gairebé hora i mitja si la seva intenció no és veure els gorgs sinó senzillament banyar-se en una d'elles i passar un agradable dia.

És recomanable tornar al punt d'inici per la pista, per no trobar-nos la gent que puja.

El primer tram de pista és de terra.

Més avall la pista esdevé cimentada. A la llunyania podem veure El Taga, que ahir vam pujar.

Finalment arribem al punt de partida.

Inici i final del recorregut d'avui.