Coll de Beví (Santa Maria de Besora) - Collada del Beví Gros - Collada del Beví Xic - Bufadors de Beví - Collet de Bufadors - Turó Gran de Bufadors - Serra de Bufadors - Coll de Beví

DistànciaDuradaAlçada mínimaAlçada màximaDesnivell pujantDesnivell baixantDificultatSenyalitzatPunts d'aiguaData de l'excursió
5.2 Km1h 30'827 m990 m227 m227 mModeradaA tramsNo17-05-2015

WikilocWikilocGoogleMapsGoogleMapsClica una de les icones de l'esquerra per descarregar-te el TRACK de la caminada.

Introducció:

Avui us presento una caminada per conèixer un racó esplèndid, d'una gran bellesa i amb un encant màgic, la serra dels Bufadors, a cavall entre les comarques d'Osona i el Ripollès. Es diu així per uns forats i escletxes que hi a les roques i per on surt corrent d'aire. El lloc, amb un microclima especial degut a la seva situació a la part obaga de la serra, ens ofereix grans blocs de roca coberts de molsa i una vegetació ben diferent a la de l'entorn.
   Farem un recorregut circular en sentit horari. Començarem al coll de Beví resseguint planerament la serra dels Bufadors per la vessant assolellada, passant per les collades del Beví Gros i del Beví Xic, per endinsar-nos finalment a la part baga de la serra a la recerca dels Bufadors. La tornada serà pel collet de Bufadors tot carenejant la serra fins el punt d'origen.
   Es tracta d'una curta i agradable caminada. Malgrat tot l'he qualificat com a moderada degut a un parell de trams on cal ajudar-se amb les mans i les arrels dels arbres per pujar. Un és al pujar el marge que hi ha uns 75 metres abans de trobar els primers forats dels Bufadors i l'altre a l'enfilar-nos per la carena dels Bufadors.
   Aquesta és una de les poques excursions en la que no us destacaré cap font, doncs no he estat capaç de trobar-ne cap en tot el seu recorregut.

Començarem la caminada al coll de Beví. Per arribar-hi ens aproximem a Santa Maria de Besora, petit nucli de població de la sub-comarca del Bisaura. Des d'aquí, a la sortida del poble en direcció a Vidrà, trobarem a mà esquerra la senyalització que indica "a Ripoll per Llaers". Agafarem aquesta estreta pista cimentada que marxa en sentit nord, anomenada el camí dels Ferrers. És un traçat sinuós que recorre un paisatge molt bonic entre boscos humits. Cal però anar alerta ja que els revolts són molt tancats i constantment trobarem pujades i baixades pronunciades. Després de recórrer uns 3,5 quilòmetres arribarem a l'extrem més oriental de la serra dels Bufadors, el coll de Beví, on estacionarem el vehicle i ens disposarem a gaudir de la caminada.