Aparcament de la Casanova de l'Obac (Vacarisses) - Casanova de l'Obac - La Pastora - L'Obac Vell o Casa Vella de l'Obac - Pou de glaç de l'Obac o de la Portella - Turó Roig - Font de la Portella - Torrent de la Saiola - La Calsina - Roca Salvatge - Forn de calç del Solitari - Font del Solitari - Camí Ral - Collet Gran - Paller de Tot l'Any - Font del Lladre - Font del Clot - Collet dels Pals - Font de l'Obac Vell - Casanova de l'Obac.

DistànciaDuradaAlçada mínimaAlçada màximaDesnivell pujantDesnivell baixantDificultatSenyalitzatPunts d'aiguaData de l'excursió
10.0 Km3h 15'515 m777 m464 m464 mModeradaA tramsSi31-05-205

WikilocWikilocGoogleMapsGoogleMapsClica una de les icones de l'esquerra per descarregar-te el TRACK de la caminada.

Introducció:

Avui us presento una entretinguda excursió pel Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l'Obac. Ens mourem tothora per l'extrem més al nord del terme de Vacarisses, a cavall entre Matadepera i Rellinars. Prendrem com a punt de partida el centre d'informació i àrea d'esbarjo de la Casanova de l'Obac, situada a tocar del coll de l'Obac. Anirem de sud a nord passant per l'Obac Vell, el pou de glaç de l'Obac i la font de la Portella des d'on ens desviarem cap a ponent per atansar-nos a les ruïnes de la Calsina. A partir d'aquí remuntarem per la seva vessant esquerra el torrent de la Font del Solitari on coneixerem tant el forn de calç com la font homònima. El següent tram, de moderada però constant pujada, el farem per un corriol que marxa per dins el bosc resseguint la canal de la Calsina, entre el Paller de Tot l'Any a l'esquerra i la Roca Salvatge a la dreta, fins que enllacem a l'esquerra amb el Camí Ral de Manresa, molt més planer i agraït de fer, i que ens permetrà apropar-nos a la base del Paller de Tot l'Any. Finalment ens acostarem a la font del Lladre, el punt més allunyat d'aquesta excursió. La tornada serà desfent les passes fins la Calsina. A pocs metres d'aquestes ruïnes tindrem l'oportunitat de conèixer la font del Clot i, des d'aquí, per un camí carreter força ensopit, anirem a trobar el collet dels Pals des d'on emprendrem la part final fins el punt d'origen.

Es tracta d'una plàcida caminada, malgrat que hi ha dos punts un pèl complicats que cal destacar: El primer és en el tram que porta de la font de la Portella a la Calsina, concretament a meitat de recorregut, un cop creuat el torrent de la Saiola hi ha un talús de roca on cal ajudar-nos amb les mans. L'altre punt crític és l'accés a la font del Lladre des del Camí Ral, on cal baixar per una roca amb molta pendent, encara sort que hi ha collats uns esglaons que ens faciliten el pas, però val la pena visitar-la, queda sota una bonica bauma.

Malauradament només hem vist rajar avui la font del Solitari, les demés estaven eixutes.

Començarem la caminada a l'aparcament del centre d'informació i àrea d'esbarjo de la Casanova de l'Obac, situada a pocs metres de la Collada de l'Obac, en el punt quilomètric 9,8 de la carretera B-122 que porta de Terrassa a Rellinars. Per accedir-hi cal agafar l'esmentada carretera que arrenca a la part nord de Terrassa i seguir-la en direcció a Rellinars. Anem circulant per aquesta revirada carretera durant aproximadament 10 quilòmetres, fins arribar a la collada de l'Obac, on uns indicadors a la dreta ens condueixen als aparcaments habilitats.

Durant les hores de poca concurrència al recinte la porta d'accés roman tancada. En tal cas disposem d'un petit aparcament per a tres o quatre vehicles al mateix coll, a peu de carretera.