Carretera de l'estació d'esquí d'Err-Puigmal D-89 (Santa Llocaia) - Font del Refugi de Nahuja - Refugi de Nahuja - Font Llagostera - Font de Santa Llocaia - Refugi de Santa Llocaia - Taula d'Orientació de Santa Llocaia - Carretera de l'estació d'esquí d'Err-Puigmal D-89

DistànciaDuradaAlçada mínimaAlçada màximaDesnivell pujantDesnivell baixantDificultatSenyalitzatPunts d'aiguaData de l'excursió
7.3 Km2h 15'1,611 m1,924 m391 m391 mModeradaNoSi4-08-2015

WikilocWikilocGoogleMapsGoogleMapsClica una de les icones de l'esquerra per descarregar-te el TRACK de la caminada.

Introducció:

Plàcida passejada per conèixer els boscos que envolten dues petites poblacions de l'Alta Cerdanya: Nahuja i Santa Llocaia. Es tracta d'un recorregut fàcil i agradable, a excepció del tram que enllaça el refugi de Nahuja amb el camí que porta al refugi de Santa Llocaia que vam fer bosc a través, sense camí evident, tot remuntant una torrentera.

En aquesta ocasió rajaven les fonts Llagostera i de Santa Llocaia, la font del Refugi de Nahuja restava eixuta.

Començarem la caminada a peu de la carretera D-89 que puja a l'estació d'esquí d'Err-Puigmal. Per arribar-hi ho farem per la carretera nacional N-116 que porta de La Guingueta d'Ix (Bourg-Madame) a Perpinyà. Si venim de Puigcerdà, trobarem el trencall a l'estació d'esquí uns 6 quilòmetres més endavant, a la dreta. El prenem i sense deixar la carretera, aproximadament 5 quilòmetres més amunt, uns 500 metres després d'haver sortit d'un pronunciat revolt a l'esquerra, trobarem a mà dreta un ampli espai per estacionar el vehicle, just al començament d'una pista cimentada i ascendent que marxa en direcció sud-oest.

Ens trobem en una zona d'alta muntanya. S'ha de ser prudent i estar preparat per un canvi de temps sobtat.