Cortal del Gral (Lles de Cerdanya) - Refugi de Cap del Rec - Font de Cap del Rec (2ª) - Font de Cap del Rec (1ª) - Refugi del Prat de la Cot - Font de l'Estret - Cortal del Gral.

DistànciaDuradaAlçada mínimaAlçada màximaDesnivell pujantDesnivell baixantDificultatSenyalitzatPunts d'aiguaData de l'excursió
5.9 Km1h 30'1,731 m1,960 m225 m225 mFàcilA tramsSi12-08-2015

WikilocWikilocGoogleMapsGoogleMapsClica una de les icones de l'esquerra per descarregar-te el TRACK de la caminada.

Introducció:

Entretinguda caminada que ens durà a conèixer el Prat de la Cot i la seva bonica font de l'Estret, emplaçats en un racó tranquil i no gaire conegut. Prendrem com a punt de partida el Cortal del Gral, resseguirem inicialment el sender 30 que busca l'antic camí que hi havia per anar a Cap del Rec i que servia per portar el bestiar. El camí no para de guanyar alçada, creuant la carretera en diferents revolts per acabar arribant a Cap del Rec, situat a la falda de la Tossa Plana de Lles, on està ubicada l'estació d'esquí de fons de Lles, el refugi i dues fonts que malauradament fa anys que no ragen. La següent etapa marxa en direcció més aviat sud-oest, davalla constantment per un corriol molt desdibuixat que circula per dins el bosc tot resseguint en bona part el Bac del Prat de la Cot, per atansar-nos al seu refugi, on hi trobarem a escassos metres la bonica font de l'Estret. Finalment tornarem al Cortal del Gral pel sender 29, una pista forestal molt suau, sense guanyar pràcticament desnivell.

Començarem la caminada a les portes del càmping El Cortal del Gral, situat al pla de qui pren el nom. Per arribar-hi ho farem per la carretera N-260 que porta de Puigcerdà a la Seu d'Urgell. A l'alçada de Martinet ens desviarem per la LV-4036 cap a Lles de Cerdanya. L'accés no és complicat, si bé la carretera és revirada i el pendent fort; no obstant això, el paisatge resulta engrescador i variat al llarg de tot el seu traçat. Un cop a Lles de Cerdanya, creuarem la població i ens dirigirem cap a l'estació d'esquí de fons de Lles tot seguint una pista asfaltada i ben indicada que marxa més aviat en direcció nord. Al cap d'una mica més de 3,5 quilòmetres ja trobarem a mà esquerra el càmping, punt de partida d'aquesta excursió. A la dreta disposem d'un petit aparcament que sembla ser públic, doncs no hi ha cap cartell indicant el contrari.

Ens trobem en una zona d'alta muntanya. S'ha de ser prudent i estar preparat per un canvi de temps sobtat.