Pla de l'Espinal (Santa Fe - Fogars de Montclús) - El Convent - Faig Gros del Maçaners - Font del Maçaners - Font del Conill - Salt de Marianegra - Font de Marianegra - Font del Prat o del Ginebró o d'en Feliu - Coll de Te - Pla de l'Espinal.

DistànciaDuradaAlçada mínimaAlçada màximaDesnivell pujantDesnivell baixantDificultatSenyalitzatPunts d'aiguaData de l'excursió
9.0 Km3h968 m1,231 m381 m381 mModeradaNoSi27-11-2015

WikilocWikilocGoogleMapsGoogleMapsClica una de les icones de l'esquerra per descarregar-te el TRACK de la caminada.

Introducció:

La vall de Santa Fe és possiblement la més àmplia del Montseny, potser la més humida gràcies a una exuberant vegetació, sens dubte una de les més atractives i freqüentades. Aquest itinerari només surt d'aquesta vall, de seguida s'allunya en direcció nord a buscar el sot de Marianegra, on coneixerem dos llocs extraordinaris; el salt i la font de Marianegra. A continuació resseguirem un ample vial que ens durà a coll de Te, des d'on emprendrem la tornada al punt d'origen per la pista forestal que puja d'Arbúcies i mor al pla de l'Espinal, el nostre punt de partida.
Es tracta d'una plàcida caminada, tot el recorregut transita per còmodes pistes forestals o amples vials, a excepció dels 250 metres anteriors a la font de Marianegra; aquest sector és de difícil caminar, sense corriols evidents, molta estona guiats únicament pel curs del torrent que seguim tothora per la seva riba dreta. Malgrat que les vistes del torrent son fabuloses, no us recomano aquest camí. Millor que aneu a la font de Marianegra des de coll de Te seguint la pista forestal primer i després un camí carreter que hi porta. Un cop a la font us podeu atansar al salt de Marianegra tot remuntant el torrent per un senderó que circula per la seva riba dreta.
En aquesta ocasió rajaven totes les fonts visitades, excepte la font del Conill que resta eixuta.

L'itinerari s'inicia al pla de l'Espinal, situat al punt quilomètric 22,6 de la carretera BV-5114 que porta de Sant Celoni a Viladrau, just en el punt on arrenca la pista forestal del Vilar que baixa a Arbúcies passant per coll de Te.