Aparcament de l'Església Vella (Rellinars) - Església Vella de Sant Pere i Sant Fermí - La Fàbrica - Balma de l'Andaló - Les Fonts de Rellinars - Font de Carlets - Font dels Llaminers - Font del Trull - Font de la Pedregosa - Font de la Barbotera - Les Boades - Font de les Boades - Les Cases - Aparcament de l'Església Vella (Rellinars).

DistànciaDuradaAlçada mínimaAlçada màximaDesnivell pujantDesnivell baixantDificultatSenyalitzatPunts d'aiguaData de l'excursió
8.0 Km2h 10'320 m516 m210 m210 mFàcilA tramsSi03-09-2017

WikilocWikilocGoogleMapsGoogleMapsClica una de les icones de l'esquerra per descarregar-te el TRACK de la caminada.

Introducció:

Avui us proposo conèixer un reguitzell de fonts situades a les proximitats de Rellinars, concretament al nord-est del seu nucli urbà. Sortirem del poble tot resseguint el sender SL-C55 que transcorre inicialment en paral·lel a la riera de Rellinars. De seguida visitarem la balma de l'Andaló i al cap d'uns 2,5 Km ens allunyarem de la riera per encarar-nos al nord, passarem per les Boades i anirem a cercar el GR-5 provinent de Sant Llorenç Savall. Anirem davallant en sentit sud-oest, passarem per les Cases per retornar al punt de partida.
El terme municipal de Rellinars està emplaçat al límit de ponent del Vallès Occidental, és doncs un territori força influenciat per la serra de l'Obac, presenta un entorn abrupte, ple de torrenteres i fonts.
La major part de la informació l'he extret del bloc Rutes i Fonts de Sant Llorenç i l'Obac del Jimmy Martín, al qual li agraeixo la seva dedicació.

Prendrem com a punt de partida l'aparcament de l'Església Vella de Sant Pere i Sant Fermí, situat a les afores del poble pel nord/nord-est, just davant del cementiri. S'hi arriba des del centre de Rellinars (darrere l'Ajuntament) seguint el carrer Emili Riera que més endavant esdevé una pista cimentada que baixa en direcció a la Fàbrica i travessa la riera. Un cop creuada la riera, només cal continuar 200 metres més per la pista i ja serem al costat de l'església Vella que ens queda a mà esquerra. Darrere seu disposem d'un ampli aparcament.