Can Robert (Matadepera) - Font de Can Robert - Tombes de Can Robert - Can Pobla - Font Antiga de Can Pobla - Camí dels Monjos - La Mola - Monestir de Sant Llorenç del Munt - Font de l'Om - Ermita de Santa Agnès - Font de Santa Agnès - Morral del Drac - Camí de la canal de l'Abella - Forn de Calç de la Canal de l'Abella - Can Robert.

DistànciaDuradaAlçada mínimaAlçada màximaDesnivell pujantDesnivell baixantDificultatSenyalitzatPunts d'aiguaData de l'excursió
7.0 Km2h 30'634 m1,099 m664 m664 mModeradaA trams---17-09-2017

WikilocWikilocGoogleMapsGoogleMapsClica una de les icones de l'esquerra per descarregar-te el TRACK de la caminada.

Introducció:

Pujada al cim de La Mola, que amb els seus 1.102 metres d'altitud és el punt culminant del Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l'Obac. Ho farem des de Matadepera pel Camí dels Monjos, un dels camins més transitats de tota la muntanya de Sant Llorenç. La seva proximitat a l'àrea metropolitana i el fàcil accés, fa que sigui una ruta molt freqüentada, tot i així té molt encant i ofereix unes vistes magnífiques. A l'ample cim trobarem el monestir de Sant Llorenç del Munt, un exemple de romànic llombard. Quan siguem dalt de la Mola emprendrem la tornada pel Camí de la Canal de l'Abella, però abans coneixerem les fonts de l'Om i de Santa Agnès, aquesta darrera amb l'ermita homònima.

Prendrem com a punt de partida d'aquesta excursió l'aparcament de Can Robert, a Matadepera. Per accedir-hi des de Terrassa cal agafar la carretera BV-1221 cap a Matadepera i seguir direcció al coll d'Estenalles i Talamanca. Al quilòmetre 6 d'aquesta carretera, ja sortint de Matadepera, prendrem un desviament a la dreta cap a Can Robert (compte que no està senyalitzat si venim de Matadepera, sí ho està si ho fem des del coll d'Estenalles). Seguirem per l'avinguda de Rocafort fins trobar l'avinguda de Can Marcet que prendrem a l'esquerra. Al capdamunt d'aquesta avinguda anem a parar al carrer de Boixaderes que ens talla i que fem envers la dreta durant uns 200 metres. Aquí arrenca per l'esquerra una pista de terra que seguirem fins la masia Can Robert, on estacionarem el vehicle en un dels aparcaments habilitats i senyalitzats pel Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l'Obac.

Aquest itinerari recorre majoritàriament pistes, camins i corriols en bon estat, a excepció de la canal de la Font de l'Om, que requereix d'una curta aculada i posterior grimpada de no més d'una trentena de metres per on caldrà agafar-nos de les arrels i els rocs. També cal remarcar que la baixada per la canal de l'Abella esdevé una mica feixuga pel tipus de terreny, molt pedregós.