El Samon (Sant Pere de Vilamajor) - Font Fresca del Samon - Masjoan - Esglesiola de Santa Susanna - El Polell - Font del Polell - El Samon.

DistànciaDuradaAlçada mínimaAlçada màximaDesnivell pujantDesnivell baixantDificultatSenyalitzatPunts d'aiguaData de l'excursió
6.0 Km1h 45'728 m797 m287 m287 mFàcilSiSi05-11-2017

WikilocWikilocGoogleMapsGoogleMapsClica una de les icones de l'esquerra per descarregar-te el TRACK de la caminada.

Introducció:

Avui us proposo una curta però agradable passejada per la part alta de Sant Pere de Vilamajor. Seguirem l'itinerari nº21 del llibre "111 Fonts del Montseny" d'en Lluís Pagespetit i Blancafort, qui molt generosament me'l va regalar el Nadal passat.
La ruta comença al mas el Samon, situat uns 8 quilòmetres al nord del nucli urbà de Sant Pere de Vilamajor i a només dos quilòmetres a l'est/sud-est del nucli del poble del Montseny. Des d'aquí emprendrem la pista forestal que de seguida ens atansa a la font Fresca del Samon. Continuarem per la pista en direcció a l'escola de natura el Polell però desviant-nos una mica per conèixer l'esglesiola de Santa Susanna, per acabar refrescant-nos a la font del Polell. La tornada serà íntegrament per la pista forestal.

En aquesta ocasió rajava la font Fresca del Samon però la del Polell només suava.

Prendrem com a punt de partida el Mas del Samon, a l'extrem més al nord del terme municipal de Sant Pere de Vilamajor. No hi accedirem però des de Sant Pere de Vilamajor, sinó que ho farem des del poble del Montseny.
Per apropar-nos al mas el Samon cal situar-nos primer a la carretera BV-5301 que comunica Sant Esteve de Palautordera amb el poble del Montseny, concretament al punt quilomètric 12,1, just en una pronunciada corba a la dreta. En aquest punt arrenca una pista asfaltada que marxa inicialment en direcció nord, amb uns indicadors que assenyalen l'escola de natura el Polell i també Santa Susanna. 700 metres més endavant, quan siguem als aparcaments del càmping Les Piscines, hem d'abandonar la pista i trencar a l'esquerra (hi ha cartells informatius), creuar la riera i continuar per una altra pista cimentada que s'enfila muntanya amunt fen ziga-zagues per tal de salvar el desnivell. Al cap d'una mica més de dos quilòmetres s'acaba l'asfalt i esdevé una pista de terra, la qual seguim durant un quilòmetre llarg fins que trobem el trencant al mas el Samon. Podem estacionar el cotxe uns metres abans d'arribar al mas, en un racó que no molesti.

L'indret es troba dins del Parc Natural del Montseny, sigueu curosos amb el medi ambient.