Distància | Durada | Alçada mínima | Alçada màxima | Desnivell pujant | Desnivell baixant | Dificultat | Senyalitzat | Punts d'aigua | Data de l'excursió |
11.0 Km | 3h 30' | 701 m | 1,023 m | 441 m | 441 m | Fàcil | A trams | Si | 3-06-2023 |
Avui us presento una entretinguda caminada que transcorre per les Muntanyes de Prades i que ens durà a conèixer un munt de fonts i dos conjunts de pintures rupestres.
Sortirem de Rojals per l'est i encararem cap al nord encetant un recorregut circular en sentit anti-horari. Creuarem el barranc de la Vall, passarem a frec del cingle de la Guineu, seguirem pel camí de l'Aigua tot resseguint el barranc del Mas d'en Llort en sentit oest fins la font d'en Garró. A partir d'aquí la tornada serà en direcció més aviat sud, creuant el barranc de la Font Jordana i passant pel corral de la Marieta, poc abans d'entrar definitivament al nucli urbà de Rojals per ponent.
Prendrem com a punt de partida el bonic poble de Rojals, un petit llogaret pertanyent a Montblanc i situat al sud-oest d'aquesta vila, dins les Muntanyes de Prades. Per accedir-hi sortirem pel sud de Montblanc des d'on anirem a trobar la carretera TV-7042 que seguirem sense deixar-la durant uns 12 quilòmetres fins arribar a Rojals.
A Rojals es pot aparcar fàcilment a la sortida el poble, per la part contrària de la carretera per la que hem arribat, on hi han diferents llocs al costat del camí pel qual acabarem el recorregut.