Font dels Tremolencs

La Garriga (Vallès Oriental )
Última visita:Novembre-2014

Localitzada a peu de la pista forestal que uneix la urbanització Els Tremolencs a La Garriga amb Puiggraciós. L'accés és fàcil des de la carretera C-17, a l'alçada de la benzinera Els Tremolencs, des d'on prenem l'avinguda del mateix nom que puja en direcció oest i travessa tota la urbanització, sempre en pujada. Sense deixar mai l'avinguda Els Tremolencs, al cap d'aproximadament un quilòmetre s'acaba l'asfalt al mateix temps que les cases. A partir d'aquí, obviem l'avinguda Puiggraciós que marxa per l'esquerra i continuem per una pista forestal de terra en bon estat que surt davant nostre, mantenint inicialment el sentit. Uns 800 metres més amunt, poc abans d'un encreuament de camins, trobem la font, arrambada a mà esquerra.

Es tracta d'un mur longitudinal d'obra rematada amb ciment, adossat al marge de la muntanya, d'uns 3 metres de llarg per metre i mig d'alçada. Al mig del frontal hi trobem la sortida d'aigües; pel broc d'acer inoxidable de l'esquerra brolla aigua natural mentre que l'aixeta de polsador de la dreta deixa caure aigua provinent de la xarxa municipal. Ambdues aigües cauen a una pica rectangular d'obra vista disposada sobre una llarga lleixa que ressegueix tot el mur frontal, surt per la part baixa a través de dues teules contraposades a manera de tub des d'on son abocades a un bassal d'obra arran de terra per on desguassa travessant el camí.

La font actual no és el brollador original que era situat prop de la mina uns metres més amunt. Els murs a tocar de la font són les restes de l'antiga planta envasadora que comercialitzava l'aigua amb el nom de "Agua Magna". A prop de la font hi ha catalogats un pi i una alzina de grans dimensions. Aquest lloc era de parada obligatòria per esmorzar en pujar a Puiggraciós en l'Ofici dels Garriguencs.