Mina de la Cascada

Molins de Rei (Baix Llobregat )
Cabal:Abundant
Última visita:Març-2015

Localitzada a la llera dreta de la riera de Vallvidrera, al costat mateix del bonic salt d'aigua de la Rierada, a uns 400 metres al nord-est en línia recta de Can Planes. Des de Can Planes s'hi arriba fàcilment: Deixem la casa enrere i continuem per la pista en direcció nord-est, passem pel costat de les basses de Can Planes que ens queden a baix i a mà dreta. Al cap de 75 metres creuem la riera de Vallvidrera per sobre un pont i un cop a l'altra banda arribem a una bifurcació; rebutgem la pista que surt per la dreta i agafem la de l'esquerra, amb suau pujada. Defugim qualsevol camí que ens surti al pas, sempre per la pista. Uns 100 metres més tard tornem a creuar la riera que ara portem a la dreta. Al cap d'uns 100 metres més, just al poc de sortir d'un revolt del camí a l'esquerra, trenquem a la dreta per un corriol descendent que marxa paral·lel a la riera que ens queda a baix a la dreta. Veiem restes de parets de maó, sembla ser que caminem per sobre d'una antiga conducció d'aigua. Cal anar amb compte, doncs hi ha un tram una mica aeri i podríem relliscar. Sense abandonar en cap moment el corriol, uns 100 metres més enllà, anem a parar davant mateix de la boca de la mina.

Mina de dimensions reduïdes en forma de canonada feta de maons que s'endinsa a la muntanya, per la qual aflora una gran quantitat d'aigua, segurament la més cabalosa de Collserola. Al sortir l'aigua de la mina s'escola directament pel marge formant un petit salt d'aigua que, juntament amb el salt de la Rierada que hi ha al costat, ens regalen una bona imatge.

Sembla ser que temps enrere l'aigua que sortia de la mina era conduïda a través d'una canalització que hi havia on ara hi ha el corriol per on ens hi atansem i que encara es poden veure trossos de parets de maons.