Font Llagostera

Santa Llocaia (Cerdanya )
Alçada:1,927 m
Última visita:Agost-2015

Localitzada a la vessant nord del Puig d'Estaques, aproximadament un quilòmetre en línia recta al sud-est del refugi de Santa Llocaia, a escassos 40 metres per damunt de la pista forestal. S'hi pot arribar fàcilment des del refugi de Santa Llocaia; des d'aquí defugim la pista planera que marxa en sentit sud-est i que en pocs metres ens duria a la font de Santa Llocaia i prenem una pista que surt d'enfront del refugi en direcció ponent al començament i lleugera pujada. Sense deixar aquesta pista, que de seguida s'encara al sud-est, una mica més de 900 metres més endavant rebutgem una altra pista que arrenca per la dreta i un centenar de metres després som davant d'un corral pel bestiar. Just al començament del corral veiem uns escorrims d'aigua que creuen la pista. En aquest punt trenquem a la dreta per un corriol ascendent que passa per damunt del corral i que només cal seguir-lo durant poc més de 40 metres per ser davant la font.

Es tracta d'una surgència d'aigua natural sense cap mena d'intervenció humana. Un bon raig d'aigua brolla per la part baixa d'unes roques i s'escola pel terra formant un petit rec que arriba a la pista, la creua i es perd muntanya avall.