Font dels Plataners

Corbera de Llobregat (Baix Llobregat )
Última visita:Gener 2016

És situada entre el puig de l'Aliga i la urbanització de Can Palet, al costat del camí que porta d'aquesta urbanització al veïnat de Socies, poc més amunt de la llera esquerra del torrent de Malhivern, sota dos magnífics exemplars de plataners.
Hi ha diferents maneres d'adreçar-s'hi, potser la més curta sigui des de la urbanització de Can Palet. Ens situem al final del carrer Font dels Plataners, des d'on arrenca una pista de terra en direcció sud-est i lleugera baixada. Al cap d'uns 350 metres arribem a una bifurcació de camins; rebutgem el que se'n va per l'esquerra en baixada i fem a la dreta però només uns 10 metres. Aquí trenquem a l'esquerra per un corriol descendent que en menys d'una cinquantena de metres ens duu a la font.

Es tracta d'una senzilla però simpàtica font, emplaçada als peus de dos plataners de grans dimensions dels qui rep el nom. L'aigua brolla pel que queda d'un estret broc de ferro encastat en unes pedres amorterades, cau directament al terra formant un petit bassal i, a través d'un rec, alimenta una basseta rodona situada dos metres més avall.

Al costat del broc hi ha un bonic mosaic fet amb quatre rajoles de ceràmica amb el nom de la font i un dibuix de la mateixa.