Font de les Escaldes

Prullans (Cerdanya )
Accés:Permès, però dins de propietat privada.
Estat:Deixada
Cabal:Abundant
Última visita:Agost 2016

Es troba a quilòmetre i mig al sud-est del nucli urbà de Prullans, a l'altra banda de la carretera nacional i a escassos 75 metres de la llera dreta del riu Segre.
Una manera d'accedir-hi és des de la carretera N-260 que porta de Puigcerdà a la Seu d'Urgell, concretament ens situem a l'alçada del punt quilomètric 198,4. Si venim de Puigcerdà, deixarem enrere Bellver de Cerdanya i més tard a l'esquerra el càmping Solana del Segre i a la dreta el polígon industrial Pla de Codina. Doncs si continuem 300 metres més per la carretera nacional, trobarem a mà esquerra (cantó sud) un brancal de l'antiga carretera on podrem estacionar el vehicle. A la meitat d'aquest brancal arrenca en baixada un camí carreter que només 35 metres més endavant ens aboca a una bifurcació; hem de seguir el de més a l'esquerra que baixa a buscar el riu. Anem davallant durant uns 275 metres. En aquest punt tenim; a l'esquerra i a l'altra banda d'un filat la zona d'acampada del càmping, una cinquantena de metres enfront ens queda el riu Segre i a la nostra dreta un camp de conreu. Nosaltres girem envers la dreta i voregem el camp per la seva part alta. Quan el camp s'acaba, entrem en un petit bosc amb una paret rocallosa a la dreta, sota la qual trobarem la font.

Es tracta d'una cabalosa surgència natural d'aigua, a la qual se li ha fet una petita resclosa allargada que ressegueix la paret rocallosa. L'aigua és canalitzada mitjançant una bomba i diferents tubs de plàstic. També hi ha una comporta que regula la sortida de l'aigua.

A escassos 25 metres a la dreta es conserven dretes les parets d'una caseta que havia servit per bombejar l'aigua, dins la qual encara podem veure restes de la maquinària. Des de damunt de la caseta enrunada s'enfila un corriol (adaptat amb una corda per poder pujar-lo) que ens pot atansar al camí carreter i més amunt a la carretera.