Font de l'Obra o del Rector

Tagamanent (Vallès Oriental )
Última visita:Gener 2017

Petita font, erigida per sota del camí que puja del collet de Sant Martí al turó de Tagamanent.
Per accedir-hi cal apropar-nos al collet de Sant Martí, situat al peu de la pista cimentada que puja de Tagamanent i porta al pla de la Calma, concretament a uns 6,5 quilòmetres del seu començament i uns 550 metres abans d'arribar a l'aparcament del Parc Etnològic de Tagamanent.
Un cop aquí rebutgem l'ample camí que surt cap Aiguafreda en direcció nord-oest i prenem un senderó que arrenca més a la nostra esquerra (un pal informatiu ens assenyala el turó de Tagamanent). Només encetar-lo trobem enlairada a mà dreta les restes de l'ermita de Sant Martí. Emprenem la breu pujada al turó de Tagamanent per un corriol que ascendeix de manera suau per la part obaga del mateix. Inicialment marxem en sentit sud-oest, però al cap d'uns 250 metres ens anirem adreçant al nord-oest. Quan portem caminats uns 350 metres des del collet de Sant Martí (prengueu com a referència una petita paret rocallosa al marge dret del camí i uns 10 metres més endavant una pedra de grans dimensions enmig), trenquem a l'esquerra per un corriol descendent i un xic desdibuixat que ens aboca, una quarantena de metres més avall, a una petita esplanada un pèl despoblada d'arbrat. Doncs quan siguem a l'esplanadeta, tot baixant a mà dreta, trobarem arrambada al marge de la muntanya la poc coneguda font.

Es tracta d'una senzilla paret de pedra seca arrambada al marge de la muntanya, amb un broc de ferro galvanitzat encastat al capdamunt per on raja l'aigua. A sota vàries pedres formen un petit bassal que recull l'aigua.

Sembla ser que el nom de l'Obra és perquè es féu una canalització força llarga, i s'hi va construir una volta al final, d'on rajava l'aigua a través d'una teula. En tot cas, la descripció no sembla lligar amb l'aspecte que presenta actualment. El nom del Rector deu venir donat a la proximitat amb l'església de Santa Maria de Tagamanent que es troba al cim del turó.