Font de Gabrieló

Alçada:1,301 m
Cabal:Abundant
Última visita:Març 2018

Localitzada a la vessant sud del Montsec, a escassos 60 metres a llevant del refugi de Gabrieló, situat a uns 3,6 quilòmetres al nord en línia recta del nucli urbà d'Àger i només a 600 metres al sud-oest de la Penya Sant Alís, el punt més elevat del Montsec.
Fins el refugi de Gabrieló hi podem accedir en cotxe i des d'allà només son una seixantena de metres. Ens situem als afores del nucli urbà d'Àger pel nord, concretament al punt quilomètric 199,6 de la carretera C-12, on engega una carretera que puja al coll d'Ares. Només cal seguir les indicacions cap a Observatori Astronòmic del Montsec/Montsec d'Ares/Zona de vol. Al cap d'uns 12 quilòmetres de pujada per una estreta i revirada carretera en bon estat ens desviem a la dreta per una pista forestal de terra que marxa en direcció est. Uns 200 metres més enllà arribem a una bifurcació que fem a la dreta i uns 350 metres després som al costat i damunt del petit refugi de Gabrieló, on estacionem el vehicle.
Ja a peu cal baixar al refugi, deixar-lo a l'esquerra i caminar durant una seixantena de metres en direcció est per un corriol fins trobar la font. No confondre aquest corriol amb l'ampla pista que passa per damunt, tampoc feu cas del cartells informatius, doncs n'hi ha dos que estan equivocats, assenyalen direccions contràries.

La font queda adossada al marge, uns quinze metres per sota de la pista. Es tracta d'una petita cisterna de pedra que recull l'aigua, l'aboca per un broc de ferro galvanitzat i cau a un bassal amb un enreixat de ferro per on desguassa.

40 metres a l'est de la font hi ha una gran bassa que s'alimenta amb l'aigua sobrant de la font.