Font del Lleó

El Papiol (Baix Llobregat )
Última visita:Gener 2019

Emplaçada dins el bosc, a quilòmetre i mig al nord-est del nucli urbà de El Papiol. La font queda 200 metres al sud-oest en línia recta de l'ermita de la Salut, per sota de l'anomenat Corriol de la Salut. La font queda en un racó d'una clariana envoltada per un gran canyar, situada per sota de l'anomenat Corriol de la Salut.

Per accedir-hi sortim de la vila pel nord, pel carrer de Ca n'Esteve. Uns 250 metres després d'haver deixat enrere la biblioteca Valentí Almirall, defugim a la dreta l'accés a Ca n'Esteve de la Font, 150 metres més endavant trenquem a la dreta per una pista forestal de terra. Al cap de 200 metres, abans de descriure un revolt d'esquerres, deixem la font de Ca n'Esteve a mà esquerra. Continuem pista amunt. Al cap de 190 metres passem a frec d'una atrotinada construcció d'obra al mateix temps que ens encarem al nord-est. 150 metres més endavant arribem a una bifurcació; rebutgem la pista que per l'esquerra duu a les cases de Puigmadrona i continuem per la pista que surt per la dreta, barrada amb una cadena per tal d'impedir la circulació de vehicles motoritzats. Circulem per dins el bosc, en lleugera pujada i direcció més aviat est. Mig quilòmetre més endavant comencem a fer ziga-zagues durant uns 300 metres, passades les quals som en un encreuament de camins; abandonem la pista principal que se'n va per la dreta a buscar la pista de La Salut i continuem pel corriol que arrenca per l'esquerra. El sender serpenteja planerament en direcció nord-oest. 300 metres més endavant arribem a una bifurcació; obviem el brancal de la dreta i fem pel de l'esquerra en baixada. Uns 40 metres més avall ens aboca a una clariana envoltada per un canyar. A la dreta tenim l'agraïda font del Lleó.

Adossada al marge de la muntanya, és una paret de totxo rematada amb lloses. La paret frontal està trencada i es veu l'interior de la cisterna de captació.

Té dos brolladors metàl·lics disposats a diferent alçada. El de baix deu estar embossat, doncs no surt ni gota d'aigua. El superior sí acostuma a rajar. No hi ha cap pica ni bassal, l'aigua cau directament damunt unes pedres i totxos i s'escola per la clariana.

Malgrat estar ubicada en una cota elevada, gairebé sempre té aigua.

El dia 17 de novembre de 2016, els Voluntaris del Parc van fer la seva rehabilitació netejant el camí d'accés i l'entorn de la font. El dia 30 de juny de 2018 i dins del programa 'Col·laborem amb el Parc' que coordina el Consorci del Parc Natural de la Serra de Collserola; l'Associació Fes Fonts Fent Fonting juntament amb el Grup Excursionista del Papiol van rehabilitar aquesta font, netejant el camí d'accés, la vegetació que envaïa els voltants, l'interior de la petita galeria.