Font de l'Arç

Sant Quirze de Safaja (Moianès )
Última visita:Gener 2020

Localitzada a l'extrem sud del municipi, al mig del bosc, per sota de la urbanització Els Pinars del Badó, situada aquesta uns dos quilòmetres al sud-est del poble de Sant Quirze de Safaja.

Per la carretera C-59 ens apropem ens apropem a la urbanització Els Pinars del Badó. Un cop entrem a la urbanització seguim pel carrer Puig Dari i no el deixem fins que s'acaba l'asfalt. Aparquem el cotxe i continuem a peu per un ample camí de terra que marxa en direcció llevant i duu a la urbanització Les Clotes.

Al cap d'un centenar de metres abandonem l'ample vial i girem a l'esquerra per un sender en lleugera baixada. Només 100 metres després trenquem a l'esquerra per un corriol descendent per dins el bosc. 200 metres més endavant som a prop d'una casa pintada de groc que ens queda al davant. Aquí trenquem a la dreta per un caminet de forta baixada que 150 metres més avall ens aboca a la font de l'Arç.

Bonica font boscana que presideix un agradable entorn de muntanya, a tan sols una cinquantena de metres per sota de les cases de la urbanització.

El conjunt de la font està format per una petita construcció de pedra amorterada de planta quadrada i coberta plana, de metre i mig de base per metre d'alçada i mig integrada al marge de la muntanya. Dins deu acollir la cisterna de captació.

En un dels laterals se situa la sortida de l'aigua a través d'un broc d'acer inoxidable a mitja alçada. A sota hi ha un bassal de pedra arran del terra.

Damunt del brollador hi ha una pedra amb la data 2005 gravada, possiblement l'any de la seva recuperació.

Remata la font una llosa de pedra amb el seu nom gravat.

A la dreta de la font arrenca un banc de pedra i una taula de fusta que ens convida a fer-hi un mos.

L'aigua sobrant de la font alimenta una petita però simpàtica bassa situada cinc metres més avall.