Font dels Arbres o de Can Llac

Romanyà de la Selva (Baix Empordà )
Última visita:Juny 2020

Emplaçada un tres quilòmetres al nord en línia recta del poble, a uns 300 metres a ponent del coll de Can Llac situat aquest a la pista cimentada que condueix de Romanyà de la Selva al puig d'Arques.

Sortim del poble per la carretera GIV-6612 en direcció a Calonge. Al cap de 175 metres abandonem la carretera i girem a l'esquerra per una pista cimentada que marxa en sentit nord, cap a Sant Cebrià dels Alls passant per sota del puig d'Arques. 900 metres més endavant passem a frec del Mas Poncet que ens queda a mà esquerra, un centenar de metres després obviem la pista de terra que duu a les fonts de la Ruda i Josepa, 700 metres més endavant defugim un brancal que per l'esquerra se'n va cap a Sant Miquel d'Aro i quilòmetre i mig més enllà arribem al coll de Can Llach, on disposem a l'esquerra d'una àmplia esplanada on podem estacionar el vehicle.

Ja a peu, engeguem per un ample vial que marxa en sentit oest i lleugera baixada. Al cap de 250 metres trenquem a l'esquerra per un caminet que fa certa pujada i que un centenar de metres després ens aboca al costat de l'espai on s'ubica la font.

La font és una construcció de pedra adossada al marge. A la part central és on se situa la sortida de l'aigua a través de dos brocs de ferro disposats un al costat de l'altre.

Sota el brollador algú ha col·locat una vella olla que recull l'aigua i vessa al bassal per sota del nivell del sòl.

L'espai és arranjat amb bancs per seure.

Cal destacar que antigament es trobava regulada amb una aixeta, la qual cosa anava molt bé per mantenir el seu cabal.

Aquesta font també va patir els efectes dels aiguats del 13 d'octubre del 2005. L'indret on es troba va quedar soterrat per una capa de sorra i de terra arrossegada per les aigües desfermades.