Font del Mig

La Pobla de Claramunt (Anoia )
Última visita:Desembre 2021

Localitzada a mig camí entre les fonts de Can Solà (prop de la masia homònima) i la font del Xaró, per sobre del camí sense asfaltar que comunica Can Solà i el Xaró. La font queda dins el bosc, prop d'un balç i just al costat d'un gran camp de conreu.

Sortim a peu de Can Solà en direcció sud per una ampla pista forestal. A la dreta deixem una casa i a l'esquerra ens acompanya un camp de conreu. Al cap de només 150 metres s'acaba el camp alhora que trobem un rètol de fusta que ens assenyala la font a l'esquerra. Doncs abandonem la pista i trenquem a l'esquerra per un caminet que de seguida fa pujada i en una setantena de metres ens aboca a la font.

El conjunt està format per la font amb una bassa que recull l'aigua, la mina que queda al seu damunt i un safareig a sota.

Al capdamunt de la font, en un espai superior, hi tenim la cova on neix l'aigua, una petita cavitat excavada a la roca. Disposava d'una reixa de ferro però avui dia no està collada. Es pot veure com l'aigua s'escola pel terra.

En quan a la font pròpiament dita, es tracta d'un tub de plàstic que surt del marge per on raja un bon doll d'aigua que omple una bassa de pedra molt irregular.

Per sota de la font hi tenim un vell safareig de pedra.

La font del Mig prenia el seu nom per estar ubicada a mig camí entre les fonts de Can Solà i la font del Xaró, i per tant formava part de la ruta dels excursionistes que durant bona part del segle XX arribaven amb tren fins a la Pobla i pujaven a peu fins al Xaró per celebrar aplecs de sardanes i altres esdeveniments.