Font del Clot de Can Pujol

Alçada:1,067 m
Cabal:Abundant
Última visita:Octubre 2022

Localitzada per sota del punt quilomètric 3,5 de la carretera GIV-5223 que duu de Camprodon a Beget.

Si anem en direcció a Beget, quan faltin 2,75 quilòmetres per arribar al poble de Rocabruna, trobarem un espai per estacionar a mà esquerra de la carretera i a la dreta un corriol que baixa a la font. Això és a 850 metres abans del trencall a la casa de turisme rural Casa Etxalde.

La senzilla font queda just per sota de la carretera, al túnel que la travessa.

Sota el túnel hi ha una petita construcció d'obra que intuïm és la cisterna de captació. D'aquí surt un tub de plàstic d'uns quatre metres de llargada que, un cop a l'exterior del túnel, aboca generosament l'aigua directament al terra, escolant-se muntanya avall i formant el clot de Can Pujol.

Al llarg del túnel hi ha una mena de passera d'obra arrebossada, suposadament per dins seu hi passa alguna canalització.

El túnel és d'arc de mig punt bastit de formigó amb les parets exteriors que el sustenten de pedra.

Aquesta font sembla ser el naixement del clot de Can Pujol, tal com es pot veure en algun mapa. Curiosament no apareix en el mapa de l'Institut Cartogràfic i Geològic de Catalunya.

El dia de la nostra visita vam coincidir amb dos senyors molt amables que omplien un munt de garrafes d'aigua per endur-se-les a casa. Un d'ells, fill de la colònia Estabanell però resident ara a Centelles, l'altre de Mollerussa. A part de referir-nos a d'altres fonts de les rodalies (que queden apuntades i pendents de visitar en una altra ocasió), també van explicar-nos que aquesta aigua és considerada molt bona i de qualitat, sembla ser que pot durar molts dies sense fer-se malbé. Han sentit a dir que prové de coll d'Ares.