Font de Bestracà

Beget (Ripollès )
Estat:Deixada
Última visita:Febrer 2023

Emplaçada a l'extrem més oriental del terme municipal de Camprodon, a només 150 metres al sud-oest en línia recta de l'església de Sant Andreu de Bestracà.

Ens situem al bonic poble de Beget. Al capdamunt del poble agafem la carretera GIV-5221 en direcció a Oix. Al cap de 10 quilòmetres deixem a la dreta el trencall que duu a Sant Miquel de Pera i 3,5 quilòmetres més endavant abandonem la carretera i girem envers l'esquerra per una pista forestal en bon estat que marxa en sentit nord-est. 700 metres després passem a frec d'una magnífica masia molt ben restaurada alhora que ens adrecem a l'esquerra, cap al nord-oest. 950 metres més endavant estacionem el vehicle.

Ja a peu, seguim per un trencall que surt per la dreta, en lleugera baixada i que en no res ens aboca al corral de Bestracà, una vella construcció de pedra. Nosaltres la deixem a la dreta i seguim pel camí que està ben fresat. Un centenar de metres després, a mig revolt de dretes, defugim l'ample vial que duu a l'església de Sant Andreu de Bestracà i continuem recte per un senderó que es fica dins el bosc. Mantenim direcció nord-oest i només 125 metres més tard som a la malaguanyada font de Bestracà.

La veritat és que vaig tenir un desengany, doncs havia vist fotografies de la font ben ufanosa.

Es tracta d'un llarg abeurador obrat amb pedra amorterada que ressegueix un muret de pedra adossat al marge.

A l'extrem esquerre és on hi trobem la sortida de l'aigua a través de dos petits brocs de ferro. Hi ha dues lloses disposades com a tapa amb dunes pedres al damunt que la subjecten. Suposem que dins hi ha el dipòsit de captació.

Intueixo que l'aigua de la font està canalitzada cap a una gran bassa que hi ha uns metres per sota.