Font del Mas d'en Pepet

Montblanc (Conca de Barberà )
Cabal:Abundant
Última visita:Juny 2023

Localitzada al Pla d'en Seré, pocs metres per sota de la pista que remunta el barranc del Mas d'en Llort, a la llera dreta del mateix i al costat d'una bassa ovalada.

Des de Mas d'en Llort seguim 250 metres per la pista en direcció nord-oest. Des d'aquí ja es pot veure la gran bassa a l'esquerra. Abandonem la pista i girem a l'esquerra per un camí que de seguida creua el barranc del Mas d'en Llort per sobre un pont. Un cop a l'altra banda trobem una gran bassa ovalada en un indret molt ben arranjat, la bassa del Mas d'en Pepet. Si remuntem 75 metres pel caminet que surt de la dreta de la bassa anirem a la surgència o font del Mas d'en Pepet.

L'aigua neix una setantena de metres més amunt de la gran bassa, amb un bon doll d'aigua que surt del terra i és conduïda fins la bassa a través de canonada de plàstic.

La sortida de la bassa també està canalitzada mitjançant dos troncs buidats disposats en cascada.